Detailed Information on Publication Record
2023
Souhrnná výzkumná zpráva. Geo4tea
SPURNÁ, Michaela and Petr KNECHTBasic information
Original name
Souhrnná výzkumná zpráva. Geo4tea
Name in Czech
Souhrnná výzkumná zpráva. Geo4tea
Name (in English)
Research summary report. Geo4tea
Authors
SPURNÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, 10 pp. 1. 2023
Publisher
Munipress
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Výzkumná zpráva
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/23:00134494
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-88246-48-0
Keywords (in Czech)
souhrnná zpráva; aplikovaný výzkum; geo4tea; experimentální vývoj; pojetí geografického vzdělávání
Keywords in English
summary report; applied research; geo4tea; experimental development; conceptions of geography teaching
Tags
Reviewed
Změněno: 23/1/2024 14:03, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Souhrnná výzkumná zpráva je jedním z výstupů projektu aplikovaného výzkumu Vývoj on-line platformy pro podporu profesního růstu studentů učitelství a učitelů geografie: diagnostický nástroj pro identifikaci pojetí výuky. Souhrnná výzkumná zpráva shrnuje výsledky řešení projektu a vyjadřuje se k naplnění stanovených cílů projektu. Součástí zprávy je stručné zdůvodnění potřeby výzkumu, teoretická východiska, popis vývoje, tvorby a ověřování diagnostického nástroje, reflexe zkušeností s využitím nástroje na základě analýzy dat uživatelů a ukázky praktických příkladů využití diagnostického nástroje.
In English
The summary research report represents a key output of the applied research project titled "Development of an online platform supporting pre-service and in-service geography teachers' professional development: A diagnostic tool for identifying conceptions of geography teaching." This report provides a concise overview of the project's findings and assesses the extent to which the project's objectives were achieved. The report encompasses several crucial elements, including a brief rationale for the research, a theoretical foundation, a detailed account of the development, creation, and validation process of the diagnostic tool, an insightful analysis of user data to reflect on the tool's usability, and practical instances demonstrating the application of the diagnostic tool.
Links
TL05000033, research and development project |
|