V 2023

Souhrnná výzkumná zpráva. Geo4tea

SPURNÁ, Michaela and Petr KNECHT

Basic information

Original name

Souhrnná výzkumná zpráva. Geo4tea

Name in Czech

Souhrnná výzkumná zpráva. Geo4tea

Name (in English)

Research summary report. Geo4tea

Authors

SPURNÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, 10 pp. 1. 2023

Publisher

Munipress

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výzkumná zpráva

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/23:00134494

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-88246-48-0

Keywords (in Czech)

souhrnná zpráva; aplikovaný výzkum; geo4tea; experimentální vývoj; pojetí geografického vzdělávání

Keywords in English

summary report; applied research; geo4tea; experimental development; conceptions of geography teaching

Tags

Reviewed
Změněno: 23/1/2024 14:03, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

Souhrnná výzkumná zpráva je jedním z výstupů projektu aplikovaného výzkumu Vývoj on-line platformy pro podporu profesního růstu studentů učitelství a učitelů geografie: diagnostický nástroj pro identifikaci pojetí výuky. Souhrnná výzkumná zpráva shrnuje výsledky řešení projektu a vyjadřuje se k naplnění stanovených cílů projektu. Součástí zprávy je stručné zdůvodnění potřeby výzkumu, teoretická východiska, popis vývoje, tvorby a ověřování diagnostického nástroje, reflexe zkušeností s využitím nástroje na základě analýzy dat uživatelů a ukázky praktických příkladů využití diagnostického nástroje.

In English

The summary research report represents a key output of the applied research project titled "Development of an online platform supporting pre-service and in-service geography teachers' professional development: A diagnostic tool for identifying conceptions of geography teaching." This report provides a concise overview of the project's findings and assesses the extent to which the project's objectives were achieved. The report encompasses several crucial elements, including a brief rationale for the research, a theoretical foundation, a detailed account of the development, creation, and validation process of the diagnostic tool, an insightful analysis of user data to reflect on the tool's usability, and practical instances demonstrating the application of the diagnostic tool.

Links

TL05000033, research and development project
Name: Vývoj on-line platformy pro podporu profesního růstu studentů učitelství a učitelů geografie: diagnostický nástroj pro identifikaci pojetí výuky (Acronym: DiGePo)
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, Development of an online platform supporting pre-service and in-service geography teachers’ professional development: A diagnostic tool for identifying conceptions of geography teaching