c 2023

Elaboration of digital methodological-didactic recommendations and study materials for doctoral students in the field of hard skills

GAJARSKÝ, Lukáš, Andrea GROMINOVÁ, Andrea SPIŠIAKOVÁ, Oleh TYSHCHENKO, Josef DOHNAL et. al.

Basic information

Original name

Elaboration of digital methodological-didactic recommendations and study materials for doctoral students in the field of hard skills

Name in Czech

Zpracování digitálních metodicko-didaktických doporučení a studijních materiálů pro doktorandy v oblasti hard skills

Name (in English)

Elaboration of digital methodological-didactic recommendations and study materials for doctoral students in the field of hard skills

Authors

GAJARSKÝ, Lukáš, Andrea GROMINOVÁ, Andrea SPIŠIAKOVÁ, Oleh TYSHCHENKO, Josef DOHNAL, Simón José SUÁREZ CUADROS and Benamí BARROS GARCÍA

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 2023

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

ISBN

978-80-280-0316-6

Tags

Změněno: 10/1/2024 20:53, Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace představuje výstup druhé etapy projektu Erasmus+ The innovation of the concept and curriculum of doctoral study programs and increasing their effectiveness, 2021-1-SK01-KA220-HED-000022917 financovaného Evropskou komisí. Učebnice zahrnuje 8 modulů z oblasti filologie a literární vědy tak, aby pokrývala potřeby studentů doktorských studijních programů v oblasti „tvrdých“ teoretických znalostí ve zvolených oborech. Každý modul učebnice sestává z úvodního metodického listu a z následné prezentace, která může být využita vyučujícím jako základ pro přednášku a podrobnější výklad, anebo jako text k samostudiu. Metodický list zahrnuje i seznam doporučené studijní literatury ke každému modulu.

In English

The publication represents the output of the second phase of the Erasmus+ project entitled The innovation of the concept and curriculum of doctoral study programs and increasing their effectiveness, 2021-1-SK01-KA220-HED-000022917 funded by the European Commission. The textbook comprises 8 modules in philology and literary studies to cover the needs of doctoral students for “hard” theoretical knowledge in their chosen fields. Each module of the textbook consists of an introductory method sheet and a subsequent presentation which can be used by the lecturer as a basis for lecture and more detailed explanation, or as a self-study text. The method sheet also includes a list of recommended reading for each module.