LUBĚNOVÁ MORALES, Anna. Práce s autentickým literárním textem v hodinách francouzštiny očima vyučujících (dokončení) (Working with authentic literary text in an FFL classroom through teachers' eyes (Part II)). Cizí jazyky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2023, vol. 66, No 5, p. 3-12. ISSN 1210-0811.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Práce s autentickým literárním textem v hodinách francouzštiny očima vyučujících (dokončení)
Name in Czech Práce s autentickým literárním textem v hodinách francouzštiny očima vyučujících (dokončení)
Name (in English) Working with authentic literary text in an FFL classroom through teachers' eyes (Part II)
Authors LUBĚNOVÁ MORALES, Anna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Cizí jazyky, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2023, 1210-0811.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/23:00131362
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) autentický literární text; francouzština jako další cizí jazyk; čtení v cizím jazyce; čtení v hodinách cizích jazyků; francouzská literatura; kvantitativní výzkum; dotazníkové šetření; polostrukturované rozhovory; gymnázium
Keywords in English authentic literary text; French as a foreign language; reading in a foreign language; literary text in a foreign language classroom; French literature; quantitative survey; questionnaire survey; semi-structured interview; secondary school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Anna Luběnová Morales, učo 471717. Changed: 17/2/2024 22:44.
Abstract
Jedná se o dokončení textu článku, který na základě výsledků proběhlého kvantitativního výzkumu prezentuje důležitost práce s autentickým literárním textem v hodinách francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na úrovni B1. Článek vyhodnocuje výsledky proběhlého dotazníkového šetření mezi vyučujícími francouzského jazyka na osmiletých gymnáziích v České republice, které jsou doplněné o data získaná ze tří polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Součástí prezentovaných dat jsou konkrétní díla, s nimiž respondenti ve svých hodinách pracují, a která by mohla čtenáři sloužit jako inspirace pro budoucí práci s autentickým literárním textem v hodinách francouzského jazyka.
Abstract (in English)
This paper is the second part of the an article, which, based on the results of a qantitative survey, presents the importance of working with an authentic literary text in French as a foreign language (FFL) B1 level classrooms. The article evaluates the results of a questionnaire survey among secondary school teachers of FFL in the Czech Republic. The results are further supplemented by data obtained from three semi-structured interviews. Part of the presented data are specific literary works which the respondents used in their FFL classrooms, and which could serve as inspiration for the reader for future work with authentic literary text in their own FFL classrooms.
Links
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masaryk University, Research in foreign language didactics
PrintDisplayed: 24/6/2024 20:33