J 1999

Hlavní témata, otázky a problémy vzdělávací politiky v moderní evropské společnosti v 60. a 90. letech 20. století.

RABUŠICOVÁ, Milada

Basic information

Original name

Hlavní témata, otázky a problémy vzdělávací politiky v moderní evropské společnosti v 60. a 90. letech 20. století.

Name in Czech

Hlavní témata, otázky a problémy vzdělávací politiky v moderní evropské společnosti v 60. a 90. letech 20. století.

Name (in English)

Main topics, questions and problems of educational policy in modern European society form the 60's to the 90's of 20th Century

Authors

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Studia Paedagogica, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, U3-4, Brno, Masarykova univerzita, 1999, 1211-6971

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

education; educational policy; European society

Tags

Reviewed
Změněno: 21/6/2007 16:06, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.

Abstract

V originále

Příspěvěk přináší přehled nejdůležitějších témat, otázek a problémům které byly řešeny v evropských zemích od 60. let do konce let 90. Jedná se opředevším o oblasti, jako je vzdělání jako činitel sociální a ekonomické změny, rovné vzdělávací příležitosti, sociální exkluze, myšlenka učící se společnosti, vzdělávací efektivita a partnerství ve vzdělávání.

In English

The article points at the main educational characteristics and topics from the sixties through the nineties as, i.e. education as an agent of social and economic change, equal educational opportunities, social exclusion, idea of a learning society, educational accountability, partnership in education, elitism in education and so on. The basic context of such concepts and their changes during the time are discussed.