Detailed Information on Publication Record
2023
Mateřské školy v kontextu vzdělávací politiky ČR
VACEKOVÁ, Gabriela and Markéta HORÁKOVÁBasic information
Original name
Mateřské školy v kontextu vzdělávací politiky ČR
Name (in English)
Kindergartens in the context of the educational policy of the Czech Republic
Authors
VACEKOVÁ, Gabriela (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and Markéta HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50601 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/23:00131402
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
mateřské školy; vzdělávání; vzdělávací politika; dětská skupina; kapacita škol
Keywords in English
kindergartens; education; educational policy; children's group; school capacity
Tags
Změněno: 25/3/2024 13:22, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
Předmětem workshopu byla jednak prezentace odborníka z praxe, a dále pak skupinová prezentace studentů a následná diskuze návrhu krátkodobé koncepce/strategie rozvoje školství na úrovni preprimárního vzdělávání ve vybrané lokalitě v ČR. Na základě relevantní a komplexní analýzy dostupných dat a jejich následného zhodnocení byly vymezeny možnosti a potenciál rozvoje vzdělávání ve vybrané lokalitě v krátkodobém až střednědobém horizontu (období 3-5 let). Konkrétně předložená koncepce/strategie obsahovala tři části: výchozí stav, návrh konkrétních strategických cílů a priorit, a návrh konkrétních opatření. Tento materiál představuje podklad pro směřování a rozhodování relevantních institucí v této lokalitě.
In English
The subject of the workshop was a presentation by an expert in practice, and then a group presentation by students and a subsequent discussion of the proposal of a short-term concept/strategy for the development of education at the level of pre-primary education in a selected locality in the Czech Republic. On the basis of a relevant and comprehensive analysis of the available data and their subsequent evaluation, the possibilities and potential of the development of education in the selected locality in the short to medium term (period of 3-5 years) were defined. Specifically, the presented concept/strategy contained three parts: a baseline, a proposal for specific strategic goals and priorities, and a proposal for specific measures. This material represents the basis for the direction and decision-making of the relevant institutions in this location.