HORÁKOVÁ, Markéta and Gabriela VACEKOVÁ. Základní školy v kontextu vzdělávací politiky ČR (Elementary schools in the context of the educational policy of the Czech Republic). 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Základní školy v kontextu vzdělávací politiky ČR
Name (in English) Elementary schools in the context of the educational policy of the Czech Republic
Authors HORÁKOVÁ, Markéta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Gabriela VACEKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50601 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/23:00131403
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) základní školy; vzdělávání; vzdělávací politika; povinná školní docházka; inkluze; ředitelé škol; učitelé
Keywords in English elementary schools; education; educational policy; compulsory school attendance; inclusion; school principals; teachers
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Changed: 25/3/2024 15:05.
Abstract
Předmětem workshopu byla jednak prezentace odborníka z praxe, a dále pak skupinová prezentace studentů a následná diskuze návrhu krátkodobé koncepce/strategie rozvoje školství na úrovni primárního vzdělávání ve vybrané lokalitě v ČR. Na základě relevantní a komplexní analýzy dostupných dat a jejich následného zhodnocení byly vymezeny možnosti a potenciál rozvoje vzdělávání ve vybrané lokalitě v krátkodobém až střednědobém horizontu (období 3-5 let). Konkrétně předložená koncepce/strategie obsahovala tři části: výchozí stav, návrh konkrétních strategických cílů a priorit, a návrh konkrétních opatření. Tento materiál představuje podklad pro směřování a rozhodování relevantních institucí v této lokalitě.
Abstract (in English)
The subject of the workshop was a presentation by an expert in practice, and then a group presentation by students and a subsequent discussion of the proposal of a short-term concept/strategy for the development of education at the level of primary education in a selected locality in the Czech Republic. On the basis of a relevant and comprehensive analysis of the available data and their subsequent evaluation, the possibilities and potential of the development of education in the selected locality in the short to medium term (period of 3-5 years) were defined. Specifically, the presented concept/strategy contained three parts: a baseline, a proposal for specific strategic goals and priorities, and a proposal for specific measures. This material represents the basis for the direction and decision-making of the relevant institutions in this location.
PrintDisplayed: 20/7/2024 06:14