Detailed Information on Publication Record
2023
Základní školy v kontextu vzdělávací politiky ČR
HORÁKOVÁ, Markéta and Gabriela VACEKOVÁBasic information
Original name
Základní školy v kontextu vzdělávací politiky ČR
Name (in English)
Elementary schools in the context of the educational policy of the Czech Republic
Authors
HORÁKOVÁ, Markéta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Gabriela VACEKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50601 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/23:00131403
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
základní školy; vzdělávání; vzdělávací politika; povinná školní docházka; inkluze; ředitelé škol; učitelé
Keywords in English
elementary schools; education; educational policy; compulsory school attendance; inclusion; school principals; teachers
Tags
Změněno: 25/3/2024 15:05, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
Předmětem workshopu byla jednak prezentace odborníka z praxe, a dále pak skupinová prezentace studentů a následná diskuze návrhu krátkodobé koncepce/strategie rozvoje školství na úrovni primárního vzdělávání ve vybrané lokalitě v ČR. Na základě relevantní a komplexní analýzy dostupných dat a jejich následného zhodnocení byly vymezeny možnosti a potenciál rozvoje vzdělávání ve vybrané lokalitě v krátkodobém až střednědobém horizontu (období 3-5 let). Konkrétně předložená koncepce/strategie obsahovala tři části: výchozí stav, návrh konkrétních strategických cílů a priorit, a návrh konkrétních opatření. Tento materiál představuje podklad pro směřování a rozhodování relevantních institucí v této lokalitě.
In English
The subject of the workshop was a presentation by an expert in practice, and then a group presentation by students and a subsequent discussion of the proposal of a short-term concept/strategy for the development of education at the level of primary education in a selected locality in the Czech Republic. On the basis of a relevant and comprehensive analysis of the available data and their subsequent evaluation, the possibilities and potential of the development of education in the selected locality in the short to medium term (period of 3-5 years) were defined. Specifically, the presented concept/strategy contained three parts: a baseline, a proposal for specific strategic goals and priorities, and a proposal for specific measures. This material represents the basis for the direction and decision-making of the relevant institutions in this location.