MOTAL, Jan. Dokumentární etika – akademický obor, anebo prostor pro emancipační dialog? (Documentary ethics – academic discipline, or a space for emancipatory dialogue?). In Jan Motal – Tereza Swadoschová. Etika v dokumentárním filmu I : Moc a mocenské vztahy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2023, p. 11-40. ISBN 978-80-244-6339-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dokumentární etika – akademický obor, anebo prostor pro emancipační dialog?
Name (in English) Documentary ethics – academic discipline, or a space for emancipatory dialogue?
Authors MOTAL, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Olomouc, Etika v dokumentárním filmu I : Moc a mocenské vztahy, p. 11-40, 30 pp. 2023.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50800 5.8 Media and communications
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14230/23:00131426
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-244-6339-1
Keywords (in Czech) dokumentární etika; mediální etika; aplikovaná etika; dokumentární film
Keywords in English documentary ethics; media ethics; applied ethics; documentary film
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Changed: 12/1/2024 12:04.
Abstract
Příspěvek přináší základní vymezení historie a stavu oboru etiky dokumentárního filmu, a to jak v celosvětovém, tak i v českém kontextu. S využitím kritického teoretického přístupu a dialogického pojetí pak představuje možný metodologický základ pro konstrukci etických teorií dokumentárního filmu středního rozsahu.
Abstract (in English)
The paper provides a basic definition of the history and state of the field of documentary film ethics, both in the global and in the Czech context. Using a critical theoretical approach and a dialogical conception, it then presents a possible methodological basis for the construction of medium-scale ethical theories of documentary film.
PrintDisplayed: 5/6/2024 06:00