STUPAK, Oksana Yuriyivna. Program sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole (A program of social-emotional support for Ukrainian children in a Czech school). Sociální pedagogika. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2023, vol. 11, No 1, p. 39-54. ISSN 1805-8825.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Program sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole
Name in Czech Program sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole
Name (in English) A program of social-emotional support for Ukrainian children in a Czech school
Authors STUPAK, Oksana Yuriyivna.
Edition Sociální pedagogika, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2023, 1805-8825.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) ukrajinských dětí, sociálně-emoční podpora
Keywords in English Ukrainian children, social-emotional support
Changed by Changed by: Mgr. Oksana Yuriyivna Stupak, Ph.D., DrSc., učo 248053. Changed: 16/2/2024 13:53.
Abstract
Cílem Programu sociálně-emoční podpory ukrajinských dětí v české škole je podpora socializace ukrajinských dětí, které se nachází v novém vzdělávacím i jazykovém prostředí, a to pomocí snížení emočního nátlaku, překonání úzkostí, formování empatie, sebepoznání a také zvýšení sebehodnocení a sebejistoty. Program sestává z šesti vyučovacích hodin po 60 minutách se žáky prvního a druhého stupně základní školy. Vyučovací hodiny v sobě zahrnují techniky tvořivosti a terapii malováním, praktické a zábavní situace, simulace různých okolností a podobně. Úkoly a hry programu byly vybrány tak, aby odpovídaly věkovým schopnostem a psychologickému a emočnímu stavu ukrajinských dětí.
Abstract (in English)
The goal of the Program for Social and Emotional Support of Ukrainian Children in Czech Schools is to support the socialization of Ukrainian children who find themselves in a new educational and linguistic environment. This is done by reducing emotional pressure, overcoming anxiety, forming empathy, self-awareness, and increasing self-esteem and self-confidence. The program consists of six 60-minute lessons for first and second grade elementary school students. The lessons include techniques of creativity and painting therapy, practical and fun situations, simulations of various situations, and the like. The tasks and games of the program were selected to correspond to the age, psychological and emotional state of Ukrainian children.
PrintDisplayed: 15/10/2024 09:01