Detailed Information on Publication Record
2018
Stav digitalizace na SOŠ
VÁLEK, Jan, Petr SLÁDEK and Petr MATĚJKABasic information
Original name
Stav digitalizace na SOŠ
Name in Czech
Stav digitalizace na SOŠ
Name (in English)
The current state of digitization at secondary technical schools
Authors
VÁLEK, Jan, Petr SLÁDEK and Petr MATĚJKA
Edition
Využívání digitální gramotnosti učitelů ve výuce - Odborná konference sítě TTnet ČR, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Digitalizace; Digitální učební materiály; Digitální gramotností; Učitelé
Keywords in English
Digitization; Digital teaching materials; Digital literacy; Teachers
Změněno: 9/10/2023 22:52, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
V příspěvku bude prezentováno šetření zaměřené na úroveň digitalizace českého středního školství. Sonda se zaměřuje na vnímání tohoto pojmu učiteli. Současně se zaměříme také na vybrané Digitální učební materiály, jak přispívají k rozvoji digitální gramotnosti žáků. Dále se zaměříme na to, zda a jak sami učitelé vnímají rozdíl mezi Digitalizací a Digitální gramotností. To vše je důležité, protože tvorba digitálních učebních materiálů hraje v současném školství velmi výraznou roli.
In English
The paper will present a survey focused on the level of digitization of Czech secondary education. The survey focuses on the perception of this notion by teachers. At the same time, we will also focus on selected Digital Learning Materials as they contribute to the development of digital literacy of students. We will also focus on whether and how teachers perceive the difference between Digitization and Digital Literacy. All of the above is important because the creation of Digital Learning Materials in contemporary education plays a very important role.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366, interní kód MU |
|