LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBEL. Innovative approaches in teaching Braille Music notation. In 14th International Conference: Education, Research & Development. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Innovative approaches in teaching Braille Music notation
Autoři LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBEL.
Vydání 14th International Conference: Education, Research & Development, 2023.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Bc. Dominik Levíček, učo 433040. Změněno: 31. 8. 2023 15:11.
Anotace
In recent years, one of the main topics in education has been the use of online methods. One of them is the newly created Braille-Music platform, which is used to teach and interactively practice the basic knowledge of tactile notation. It also offers an overview of all the features of Braille Music notation, thus improving access to information in this area (www.braille-music.org). This paper will summarise the findings of research verifying the effectiveness and benefits of the platform. The development and subsequent evaluation of the platform's functionality and effectiveness have opened up new possibilities in teaching Braille Music notation alongside traditional face-to-face teaching. The application was assessed through an evaluation study focusing on three areas: functionality, efficiency and added value. The findings of the study suggest that the platform is compatible with assistive technology for the blind, highly effective and beneficial to practice, and therefore a suitable tool for teaching.
Návaznosti
MUNI/B/1294/2022, interní kód MUNázev: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 19:11