Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{2305463, author = {Černý, Michal}, address = {Hradec Králové}, booktitle = {Digitální vzdělávání v měnící se společnosti: nové výzvy, rizika, prevence. Sborník příspěvků z konference ERIS22}, edition = {1.}, editor = {M. Kaliba & P. Ambrožová}, keywords = {AI; artificial intelligence; information literacy; creativity; GPT-3, ChatGPT; Bauman; modernity}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Hradec Králové}, isbn = {978-80-7435-908-8}, pages = {69-78}, publisher = {Gaudeamus}, title = {Transformace konceptu informační gramotnosti s ohledem na možnosti generativních systémů umělé inteligence ve školním prostředí}, year = {2023} }
TY - JOUR ID - 2305463 AU - Černý, Michal PY - 2023 TI - Transformace konceptu informační gramotnosti s ohledem na možnosti generativních systémů umělé inteligence ve školním prostředí PB - Gaudeamus CY - Hradec Králové SN - 9788074359088 KW - AI KW - artificial intelligence KW - information literacy KW - creativity KW - GPT-3, ChatGPT KW - Bauman KW - modernity N2 - Příspěvek se sleduje otázku transformace konceptu informační gramotnosti v souvislosti s nástupem generativních systémů umělé inteligence (GPT-3, Dalle-2). Ukazuje, že schopnost práce s těmito nástroji proměňuje základní praxi práce s informacemi a současně představuje nezbytný předpoklad pro studium a práci v moderní společnosti. Snaží se upozornit na bariéry, které by absence takové kompetence způsobovala a zdůraznit její sociální dimensi. ER -
ČERNÝ, Michal. Transformace konceptu informační gramotnosti s ohledem na možnosti generativních systémů umělé inteligence ve školním prostředí. Online. In M. Kaliba \&{} P. Ambrožová. \textit{Digitální vzdělávání v měnící se společnosti: nové výzvy, rizika, prevence. Sborník příspěvků z konference ERIS22}. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2023, s.~69-78. ISBN~978-80-7435-908-8.
|