B 2020

Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze

FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ et. al.

Basic information

Original name

Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze

Name (in English)

Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion

Authors

FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 257 pp. 2020

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-280-0229-9

Keywords (in Czech)

kazuistická studie; speciální pedagog; pedagog; rodiče; dítě; žák se speciálními vzdělávacími potřebami;

Keywords in English

case studies; special needs teacher; teacher; parents; child; pupil with special needs;

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 1/9/2023 11:27, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Publikace se prostřednictvím kazuistických studií věnuje roli speciální pedagogiky v inkluzivním prostředí základních škol, školských výchovných zařízení a speciálních škol v kontextu efektivního vzdělávání a podpory dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a dětí a žáků intaktních. Tentokrát je řešena problematika z pohledu spolupráce pedagogů, speciálních pedagogů a dalších odborníků jako participujících účastníků celého edukačního procesu, zvládající náročnost inkluzivního vzdělávání dětí a žáků se SVP a dětí a žáků intaktních. Stěžejním tématem je deskriptivní analýza a komparace mezioborové spolupráce v inkluzivním prostředí škol.

In English

The publication describes through case studies the role of special education in the inclusive environment of primary schools, educational facilities and special schools with the adequate education and support of children and students with special educational needs and intact children and students from the view of teachers. The topic is compiled in the context of the cooperation of teachers, special needs teachers and other experts dealing with the demands of inclusive education. The main topic is the descriptive analysis and the comparison of interdisciplinary cooperation in inclusive school settings.

Links

MUNI/A/1332/2019, interní kód MU
Name: Význam speciální pedagogiky při podpoře a efektivním vzdělávání žáků v inkluzivním prostředí základní školy
Investor: Masaryk University, Category A