Detailed Information on Publication Record
2020
Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze
FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ et. al.Basic information
Original name
Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze
Name (in English)
Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion
Authors
FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, 257 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-280-0229-9
Keywords (in Czech)
kazuistická studie; speciální pedagog; pedagog; rodiče; dítě; žák se speciálními vzdělávacími potřebami;
Keywords in English
case studies; special needs teacher; teacher; parents; child; pupil with special needs;
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 1/9/2023 11:27, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Publikace se prostřednictvím kazuistických studií věnuje roli speciální pedagogiky v inkluzivním prostředí základních škol, školských výchovných zařízení a speciálních škol v kontextu efektivního vzdělávání a podpory dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a dětí a žáků intaktních. Tentokrát je řešena problematika z pohledu spolupráce pedagogů, speciálních pedagogů a dalších odborníků jako participujících účastníků celého edukačního procesu, zvládající náročnost inkluzivního vzdělávání dětí a žáků se SVP a dětí a žáků intaktních. Stěžejním tématem je deskriptivní analýza a komparace mezioborové spolupráce v inkluzivním prostředí škol.
In English
The publication describes through case studies the role of special education in the inclusive environment of primary schools, educational facilities and special schools with the adequate education and support of children and students with special educational needs and intact children and students from the view of teachers. The topic is compiled in the context of the cooperation of teachers, special needs teachers and other experts dealing with the demands of inclusive education. The main topic is the descriptive analysis and the comparison of interdisciplinary cooperation in inclusive school settings.
Links
MUNI/A/1332/2019, interní kód MU |
|