VLČEK, Jakub. „Potřebujeme mladou krev“ aneb jak si vedení škol vybírá nové učitelé. In XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; 5.-7.9.2023; Ústí nad Labem. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název „Potřebujeme mladou krev“ aneb jak si vedení škol vybírá nové učitelé
Název česky „Potřebujeme mladou krev“ aneb jak si vedení škol vybírá nové učitelé
Název anglicky We need young blood: how the school management chooses new teachers
Autoři VLČEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; 5.-7.9.2023; Ústí nad Labem, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00131617
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-280-0359-3
Klíčová slova česky proces výběru učitelů; vedení školy; začínající učitelé; polostrukturované rozhovory
Klíčová slova anglicky teacher recruitment; school leadership; novice teachers; semi-structured interviews
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Jakub Vlček, učo 472663. Změněno: 4. 9. 2024 11:26.
Anotace
Cílem tohoto příspěvku je ukázat vhled do rozhodovacího procesu vedení škol při přijímání učitelů. Na podzim 2022 byly provedeny hloubkové kvalitativní rozhovory se zástupci vedení šesti škol, kteří pro školní rok 2022/2023 přijali do svých řad začínající učitele. V rámci příspěvku se na základě výpovědí těchto pedagogických lídrů snažím odpovědět na to, proč byli tito učitelé vybrání, jaký postup při výběru vedení zvolilo a co od těchto učitelů vedení očekává. Výzkum ukázal, že vedení škol preferovalo mladé uchazeče, a to zejména v případě, kdy se jednalo o čerstvé absolventy učitelství. Při rozhodování o jejich přijímání dalo vedení škol přednost spíše osobním sympatiím a pocitům než objektivním ukazatelům.
Anotace anglicky
The aim of this paper is to provide insight into the decision-making process of school management in the recruitment of teachers. In-depth qualitative survey interviews were conducted in the fall of 2022 with the leadership of six schools that hired novice teachers for the 2022/2023 school year. In this paper, I declare, based on the statements of the school leadership, why these teachers were recruited, the process the leadership took, and what they expect from these teachers. The research showed that school management preferred young candidates, especially when they were recent teacher graduates. In making decisions about their recruitment, school managements gave priority to personal sympathies and feelings rather than objective indicators
Návaznosti
LX22NPO5101, projekt VaVNázev: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (Akronym: SYRI)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik, 5.1 EXCELES
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 10:24