Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{2308659, author = {Kubeček, Filip}, address = {Bratislava}, booktitle = {VARIA XXX. Zborník príspevkov z XXX. kolokvia mladých jazykovedcov.}, editor = {Katarína Gajdošová, Natália Kolenčíková}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Bratislava}, isbn = {978-80-971690-8-4}, pages = {190-197}, publisher = {Slovenská jazykovedná spoločnosť pri Jazykovednom ústave Ľ. Štúra SAV, v. v. i.}, title = {„Nauč se gramatiku a potom něco piš!“ aneb reakce mládeže na pravopisné chyby svých vrstevníků v on-line prostředí}, url = {https://www.juls.savba.sk/ediela/varia/30/Varia30.pdf}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2308659 AU - Kubeček, Filip PY - 2022 TI - „Nauč se gramatiku a potom něco piš!“ aneb reakce mládeže na pravopisné chyby svých vrstevníků v on-line prostředí PB - Slovenská jazykovedná spoločnosť pri Jazykovednom ústave Ľ. Štúra SAV, v. v. i. CY - Bratislava SN - 9788097169084 UR - https://www.juls.savba.sk/ediela/varia/30/Varia30.pdf N2 - Pravopis je klíčovým bodem výuky českého jazyka na základních a středních školách, orientace v něm je ostatně jedním z výstupů takzvaných rámcových vzdělávacích programů, zaštitovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Dodržování pravopisných zásad je přitom vyžadováno, očekáváno či alespoň kladně přijímáno nejen v oficiálních projevech, avšak často též ve sféře projevů neformálních, a zejména jsou-li jejich účastníky právě tací, kteří se s osvojováním a opakováním učiva denně setkávají. Tento příspěvek se zaměřuje na autentickou konfrontaci zástupců mladé generace (zhruba 15 let věku) s texty sdílenými jejich vrstevníky v jistém komunitním uskupení fungujícím na sociální síti. Ukazuje, jak často jedinci ovládající pravopis (či alespoň jeho příslušnou část) cíleně upozorňují na jeho nedostatky v cizích projevech, jakým způsobem svou reakci podávají, za které chyby viní autory nejvíce (a kterých si naopak soustavně nevšímají), co z nich vyvozují a jaké diskuse mezi ostatními členy jejich připomínky následně vyvolávají. Příspěvek tím podává svědectví o míře úspěšnosti výuky češtiny a aplikace jejích poznatků, o vztahu mládeže ke svému mateřskému jazyku, ale zároveň o jeho využívání pro zlomyslnou kritiku druhých či takzvaný trolling. ER -
KUBEČEK, Filip. „Nauč se gramatiku a potom něco piš!“ aneb reakce mládeže na pravopisné chyby svých vrstevníků v on-line prostředí. Online. In Katarína Gajdošová, Natália Kolenčíková. \textit{VARIA XXX. Zborník príspevkov z XXX. kolokvia mladých jazykovedcov.}. Bratislava: Slovenská jazykovedná spoločnosť pri Jazykovednom ústave Ľ. Štúra SAV, v. v. i., 2022, p.~190-197, 344 pp. ISBN~978-80-971690-8-4.
|