NEKARDOVÁ, Barbora a Vít ŠŤASTNÝ. Rodiče a škola – soukromé doučování jako indikátor „nepartnerského“ vztahu. In XXXI. výroční konference ČAPV 2023. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rodiče a škola – soukromé doučování jako indikátor „nepartnerského“ vztahu
Název anglicky Parents and school - private tutoring as an indicator of a "non-partnership" relationship
Autoři NEKARDOVÁ, Barbora a Vít ŠŤASTNÝ.
Vydání XXXI. výroční konference ČAPV 2023, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-280-0359-3
Klíčová slova česky 978-80-280-0359-3
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 11. 2. 2024 19:39.
Anotace
Cílem příspěvku je popsat, jakým způsobem rodiče doučovaných dětí vnímají pobídky ze strany školy při zajišťování soukromého doučování pro jejich děti. Hlavním zdrojem dat jsou polostrukturované rozhovory s rodiči, které byly realizovány v době, kdy soukromé doučování u dětí již začalo anebo rodiče jeho zajištění vážně zvažovali. Škola z pohledu rodičů neuspokojuje či nedokáže uspokojit vzdělávací potřeby jejich dětí, často navzdory jejich snaze nespokoje- nost směrem ke škole komunikovat. Na iniciaci změn ve škole následně rezig- nují a zajišťují soukromé doučování.
Anotace anglicky
The aim of the paper is to describe how parents of tutored children perceive incentives from the school when providing private tutoring for their children. The main source of data are semi-structured interviews with parents, which were carried out at a time when private tutoring for pupils had already started or when parents were seriously considering providing it. From the perspective of parents, the school does not or cannot satisfy the educational needs of their children, often despite their efforts to communicate their dissatisfaction to the school. They subsequently resign to the changes at school and procure private tutoring.
VytisknoutZobrazeno: 6. 7. 2024 23:23