Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{2310903, author = {Košatková, Markéta and Kurowski, Martina and Vařejková, Zuzana}, booktitle = {Konference ICOLLE 2023}, keywords = {wellbeing; belonging; inclusion; university preparation; faculty of education; impact gap canvas}, language = {cze}, title = {Kultivace wellbeingu, inkluzivity a sounáležitosti ve vysokoškolské přípravě budoucích pedagogů}, url = {https://www.icolleconference.cz/}, year = {2023} }
TY - CONF ID - 2310903 AU - Košatková, Markéta - Kurowski, Martina - Vařejková, Zuzana PY - 2023 TI - Kultivace wellbeingu, inkluzivity a sounáležitosti ve vysokoškolské přípravě budoucích pedagogů KW - wellbeing KW - belonging KW - inclusion KW - university preparation KW - faculty of education KW - impact gap canvas UR - https://www.icolleconference.cz/ N2 - Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumné studie, která je součástí mezinárodního projektu Belong zaměřeného na témata wellbeingu, inkluzivity a sounáležitosti v sektoru terciálního vzdělávání. Téma mezinárodního projektu je důležité zkoumat zejména po pandemii covid-19, kdy motivace k učení a úspěšnost ve vysokoškolském studiu zaznamenala celosvětově významné hrozby (Stevanović et al., 2021). V naší prezentaci se soustředíme na představení výsledků, které jsme realizovali na fakultě připravující budoucí pedagogické pracovníky a pracovnice. Vyučující i studující na univerzitách často čelí vysokému pracovnímu stresu a vyhoření, což může negativně ovlivnit jejich schopnost kvalitně (se) učit a podporovat se v individuálním, osobnostním i odborném rozvoji (Pedler et al., 2022). Na dotčené fakultě studuje velké množství rozličných studujících a v současném velice složitém světe je téma well-beingu nejen pro ně zásadní. Proto výzkumné otázky tedy zní následovně: Co znamená "patřit" na univerzitu? Jaké jsou aspekty wellbeingu v univerzitním prostředí? Cílem příspěvku je pak identifikovat oblasti, které jsou pro instituce terciárního vzdělávání v těchto tématech výzvami, ale v neposlední řadě si klademe za úkol také představit možná řešení. ER -
KOŠATKOVÁ, Markéta, Martina KUROWSKI and Zuzana VAŘEJKOVÁ. Kultivace wellbeingu, inkluzivity a sounáležitosti ve vysokoškolské přípravě budoucích pedagogů (Cultivating Well-being, Inclusivity and Belonging in the Higher Education Preparation of Future Teachers). In \textit{Konference ICOLLE 2023}. 2023.
|