Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{2311197, author = {Ryšková, Petra and Pírko, Martin}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2022}, doi = {http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-922-8}, editor = {Lenka Kamanová, Petr Adamec, Michal Šimáně}, keywords = {teaching assistant, school counselling centre, attention deficit hyperactivity disorder, individualisation of teaching, support measures, special educational needs}, howpublished = {elektronická verze "online"}, location = {Brno}, pages = {187-194}, publisher = {Mendelova univerzita}, title = {POROVNÁNÍ POHLEDU ASISTENTŮ PEDAGOGA A ŠKOLNÍCH PORADENSKÝCH ZAŘÍZENÍ NA INDIVIDUALIZACI VÝUKY U ŽÁKŮ S DIAGNÓZOU PORUCHY POZORNOSTI A HYPERAKTIVITY (ADHD)}, year = {2023} }
TY - JOUR ID - 2311197 AU - Ryšková, Petra - Pírko, Martin PY - 2023 TI - POROVNÁNÍ POHLEDU ASISTENTŮ PEDAGOGA A ŠKOLNÍCH PORADENSKÝCH ZAŘÍZENÍ NA INDIVIDUALIZACI VÝUKY U ŽÁKŮ S DIAGNÓZOU PORUCHY POZORNOSTI A HYPERAKTIVITY (ADHD) PB - Mendelova univerzita CY - Brno KW - teaching assistant, school counselling centre, attention deficit hyperactivity disorder, individualisation of teaching, support measures, special educational needs N2 - Příspěvek popisuje kvalitativní výzkumnou sondu týkající se individualizace výuky z pohledu asistentů pedagoga v porovnání s doporučením školských poradenských zařízení u žáků s diagnózou poruchy pozornosti a hyperaktivity (ADHD). Cílem výzkumu bylo popsat metody individualizace, případně shody a rozdíly mezi doporučeními z školských poradenských zařízení a reálně aplikovanými metodami individualizace z pohledu asistentů pedagoga (tak jak ji popisují v zápiscích v třídních knihách). Z výzkumného šetření, uskutečněného metodou tematické analýzy, vyplývá, že jak asistenti pedagoga, tak školní poradenská zařízení kladou důraz na metody pro udržení pozornosti žáka při samostatné práci. Oproti tomu doporučení školských pedagogických zařízení se často zaměřovala na navýšení časové dotace, zvýšenou zpětnou vazbu a práci s pomůckami, kdy však tyto oblasti z pohledu asistentů pedagoga nebyly příliš využívány ER -
RYŠKOVÁ, Petra and Martin PÍRKO. POROVNÁNÍ POHLEDU ASISTENTŮ PEDAGOGA A ŠKOLNÍCH PORADENSKÝCH ZAŘÍZENÍ NA INDIVIDUALIZACI VÝUKY U ŽÁKŮ S DIAGNÓZOU PORUCHY POZORNOSTI A HYPERAKTIVITY (ADHD) (Comparing the Perspectives of Teaching Assistants and School Counselling Centres on the Individualisation of Teaching for Pupils Diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)). Online. In Lenka Kamanová, Petr Adamec, Michal Šimáně. \textit{Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2022}. Brno: Mendelova univerzita, 2023, p.~187-194, 318 pp. Available from: https://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-922-8.
|