Informační systém MU
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Lukáš PLCH, Petr SVOJANOVSKÝ a Jana NAVRÁTILOVÁ. Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky? In Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2023. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?
Název česky Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?
Název anglicky Is inclusive education really for all students?
Autoři KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, domácí), Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana OBROVSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí), Lukáš PLCH (203 Česká republika, domácí), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí) a Jana NAVRÁTILOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2023, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW program konference
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00134231
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; diferenciace; přehledová studie; nižší sekundární vzdělávání
Klíčová slova anglicky inclusive education; differentiation; scoping review; lower-secondary education
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Změněno: 22. 3. 2024 12:48.
Anotace
Inkluzivní vzdělávání představuje mezinárodně etablovaný koncept, který zdůrazňuje práci se všemi žáky bez ohledu na to, zda mají diagnostikovány speciální vzdělávací potřeby. Cílem naší přehledové studie je zjistit, jak je inkluzivní vzdělávání pojímáno v odborných studiích indexovaných v databázi WOS. Výsledky přehledové studie ukazují, že značná část studií spojuje inkluzivní vzdělávání se specifickými poruchami učení či s dalšími diagnózami jako je autismus či hluchota. Dále se zaměřujeme na tu část studií, která pojímá inkluzivní vzdělávání ve vztahu ke všem žákům v běžných třídách a popisujeme pojetí tohoto konceptu.
Anotace anglicky
Inclusive education is an internationally established concept that emphasizes addressing the needs of all students, regardless of whether or not they have special educational needs. The aim of this review study is to find out how inclusive education is conceptualized in recent studies indexed in the WOS database. The results show that a significant number of studies still link inclusive education with special educational needs. We focus on the part of the studies that consider inclusive education in relation to addressing the needs of all students in regular classrooms.
Návaznosti
GA23-04764S, projekt VaVNázev: Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základních škol
Investor: Grantová agentura ČR, Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základních škol
Zobrazeno: 29. 7. 2024 11:23