LEVÍČEK, Dominik and Martin VRUBEL. Digitální technologie ve výuce hudební výchovy u osob se zrakovým postižením (Digital Technologies in Music Education for People with Visual Impairments). 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální technologie ve výuce hudební výchovy u osob se zrakovým postižením
Name (in English) Digital Technologies in Music Education for People with Visual Impairments
Authors LEVÍČEK, Dominik and Martin VRUBEL.
Edition 2023.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Webové stránky konference
Keywords (in Czech) digitální kompetence, digitální vzdělávání, zrakové postižení, online výuka, asistivní technologie
Keywords in English Digital Literacy, Digital Education, Visual Impairment, Online Learning, Assistive Technology
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Dominik Levíček, učo 433040. Changed: 16/9/2023 00:42.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na využití digitálních technologií ve výuce hudební výchovy v inkluzivních třídách s žáky*němi se zrakovým postižením. Představuje konkrétní pomůcky, aplikace a strategie, které umožňují plnohodnotné zapojení těchto žáků*yň do procesu hudebního vzdělávání. Příspěvek prezentuje jednak platformu Braille-Music pro výuku bodové notace a také další dobře přístupné aplikace, které mohou být využity s asistivními technologiemi pro osoby nevidomé a slabozraké. Zároveň je v příspěvku věnována pozornost sdílení příkladů dobré praxe v této oblasti.
Abstract (in English)
The contribution focuses on the use of digital technologies in music education in inclusive classrooms with visually impaired students. It presents specific tools, applications, and strategies that enable the full participation of these students in the music education process. The contribution introduces the Braille-Music platform for teaching braille notation and other accessible applications that can be used with assistive technologies for blind and visually impaired individuals. Additionally, the contribution emphasizes sharing examples of best practices in this field.
Links
MUNI/B/1294/2022, interní kód MUName: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 21/7/2024 09:21