k 2023

Digitální technologie ve výuce hudební výchovy u osob se zrakovým postižením

LEVÍČEK, Dominik and Martin VRUBEL

Basic information

Original name

Digitální technologie ve výuce hudební výchovy u osob se zrakovým postižením

Name (in English)

Digital Technologies in Music Education for People with Visual Impairments

Edition

2023

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Keywords (in Czech)

digitální kompetence, digitální vzdělávání, zrakové postižení, online výuka, asistivní technologie

Keywords in English

Digital Literacy, Digital Education, Visual Impairment, Online Learning, Assistive Technology

Tags

International impact
Změněno: 16/9/2023 00:42, Mgr. Bc. Dominik Levíček

Abstract

V originále

Příspěvek se zaměřuje na využití digitálních technologií ve výuce hudební výchovy v inkluzivních třídách s žáky*němi se zrakovým postižením. Představuje konkrétní pomůcky, aplikace a strategie, které umožňují plnohodnotné zapojení těchto žáků*yň do procesu hudebního vzdělávání. Příspěvek prezentuje jednak platformu Braille-Music pro výuku bodové notace a také další dobře přístupné aplikace, které mohou být využity s asistivními technologiemi pro osoby nevidomé a slabozraké. Zároveň je v příspěvku věnována pozornost sdílení příkladů dobré praxe v této oblasti.

In English

The contribution focuses on the use of digital technologies in music education in inclusive classrooms with visually impaired students. It presents specific tools, applications, and strategies that enable the full participation of these students in the music education process. The contribution introduces the Braille-Music platform for teaching braille notation and other accessible applications that can be used with assistive technologies for blind and visually impaired individuals. Additionally, the contribution emphasizes sharing examples of best practices in this field.

Links

MUNI/B/1294/2022, interní kód MU
Name: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masaryk University