VELIČKOVÁ, Jana and Miroslav JANÍK. Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se (Prospective Foreign Language Teachers’ Perceptions of Student Self-assessment). In XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se
Name in Czech Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se
Name (in English) Prospective Foreign Language Teachers’ Perceptions of Student Self-assessment
Authors VELIČKOVÁ, Jana and Miroslav JANÍK.
Edition XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, 2023.
Other information
Type of outcome Conference abstract
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-280-0359-3
Keywords (in Czech) sebehodnocení učícího se; učení a vyučování cizím jazykům; vzdělávání učitelů
Keywords in English student self-assessment; learning and teaching foreign languages; teacher education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Changed: 17/9/2023 17:38.
Abstract
Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků.
Abstract (in Czech)
Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků.
Abstract (in English)
Student self-assessment is a part of teaching that is often neglected by teachers in Czech elementary schools. One reason for this could be that prospective teachers are not prepared to develop self-assessments. This paper presents the results of a survey of student teachers of German as a foreign language (N = 12) that focused on their perceptions of student self-assessment and formulates possible implications for teacher education that might assist future teachers in developing student self-assessment.
Links
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masaryk University, Research in foreign language didactics
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:23