Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se
VELIČKOVÁ, Jana and Miroslav JANÍK. Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se (Prospective Foreign Language Teachers’ Perceptions of Student Self-assessment). In XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se |
Name in Czech | Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se |
Name (in English) | Prospective Foreign Language Teachers’ Perceptions of Student Self-assessment |
Authors | VELIČKOVÁ, Jana and Miroslav JANÍK. |
Edition | XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, 2023. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Conference abstract |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
ISBN | 978-80-280-0359-3 |
Keywords (in Czech) | sebehodnocení učícího se; učení a vyučování cizím jazykům; vzdělávání učitelů |
Keywords in English | student self-assessment; learning and teaching foreign languages; teacher education |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Changed: 17/9/2023 17:38. |
Abstract |
---|
Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků. |
Abstract (in Czech) |
---|
Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků. |
Abstract (in English) |
---|
Student self-assessment is a part of teaching that is often neglected by teachers in Czech elementary schools. One reason for this could be that prospective teachers are not prepared to develop self-assessments. This paper presents the results of a survey of student teachers of German as a foreign language (N = 12) that focused on their perceptions of student self-assessment and formulates possible implications for teacher education that might assist future teachers in developing student self-assessment. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1335/2022, interní kód MU | Name: Výzkum v didaktice cizích jazyků |
Investor: Masaryk University, Research in foreign language didactics |
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:23