MUSILOVÁ, Martina. How many ruble notes did Kostya have in the package? In Cognitive Futures of the Arts and Humanities – A Reassessment of Results and Articulating New Possibilities, Warsaw July of 13th - 15th, 2023. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name How many ruble notes did Kostya have in the package?
Name in Czech Kolik rublových bankovek měl Nazvanov v balíčku?
Authors MUSILOVÁ, Martina.
Edition Cognitive Futures of the Arts and Humanities – A Reassessment of Results and Articulating New Possibilities, Warsaw July of 13th - 15th, 2023, 2023.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60403 Performing arts studies
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Stanislavskij; hra s imaginárním předmětem; herectví
Keywords in English Stanislavsky; play with an imaginary object; acting
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. MgA. David Drozd, Ph.D., učo 16452. Changed: 25/2/2024 23:24.
Abstract
In the VIII. chapter of Stanislavsky's book An Actor's Work, part 1, “Belief and the Sense of Truth”, Tortsov suggested to Kostya Nazvanov a new attitude towards working with “nothing”, with imaginary money. When Kostya felt the truth of physical action with the imaginary object, spontaneously, impromptu actions occurred. The contribution focused on a specific kind of interaction with oneself and an imaginary object. Acting with an imaginary object is not a one-way process, it activates Kostya´s ability to improvise, his imagination and desire to play. Previous acts influence present and future ones. Multiple sensorimotor loops (and autopoietic feedback loops) should be considered when working with an imaginary object.
Abstract (in Czech)
V VIII. kapitole Stanislavského knihy Moje výchova k herectví, 1. díl, "Pocit pravdy a víry", Torcov navrhl Nazvanovi nový přístup v práci s "ničím", s imaginárními penězi. Když Nazvanov pocítil pravdivost fyzického jednání s imaginárním předmětem, spontánně u něj docházelo k improvizovaným akcím. Příspěvek se zaměřil na specifický druh interakce se sebou samým a s imaginárním předmětem. Jednání s imaginárna rekvizitou není jednosměrným procesem, aktivuje Nazvanovu schopnost improvizace, jeho představivost a touhu hrát si. Předchozí jednání ovlivňuje jednání současné i budoucí. Při práci s imaginárním předmětem je třeba brát v úvahu více senzomotorických smyček (a autopoietických zpětných vazeb).
PrintDisplayed: 19/7/2024 12:29