a 2022

Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích

SOLAK, Damir

Basic information

Original name

Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích

Name in Czech

Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích

Name (in English)

Advertisement and other commercial messages in public service media

Authors

SOLAK, Damir

Edition

COFOLA 2022, 2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50500 5.5 Law

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Law

Keywords (in Czech)

Reklama; veřejnoprávní média; výnosy; skrytá reklama; obchodní sdělení; Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

Keywords in English

Advertisement; Public Media; Income; Hidden Advertising; Commercial Messages; The Council for Radio and Television Broadcasting
Změněno: 26/9/2023 21:24, Mgr. Damir Solak

Abstract

V originále

Autor představí příspěvek zaměřený na právní úpravu regulace reklamy ve veřejnoprávních médiích a porovná ji s komerčními rozhlasovými a televizními programy. Příspěvek zanalyzuje výši výnosů z reklamy a vázanost užití těchto prostředků pro kulturu a výrobu pořadů se sportovní tematikou. Autor se dále bude věnovat skryté reklamě, zdůrazňování product placementu či neoddělené reklamě ve veřejnoprávním vysílání a s tím související postavení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání jako ústředního orgánu státní správy v oblasti rozhlasového a televizního vysílání.

In English

The author will present a paper focused on the legal regulation of advertis- ing in public media and compare it with commercial radio and television sta- tions. The paper analyses the amount of income from advertisement and the binding use of this income for cultural purposes and production of sports programs. The author will also focus on hidden advertising, emphasis of product placement or unseparated advertising in public broadcasting and the position of The Council for Radio and Television Broadcasting as a central body of state administration in the field of radio and television broadcasting.