SOLAK, Damir. Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích (Advertisement and other commercial messages in public service media). In COFOLA 2022. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích
Name in Czech Reklama a jiná obchodní sdělení ve veřejnoprávních médiích
Name (in English) Advertisement and other commercial messages in public service media
Authors SOLAK, Damir.
Edition COFOLA 2022, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50500 5.5 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Web konference COFOLA
Organization unit Faculty of Law
Keywords (in Czech) Reklama; veřejnoprávní média; výnosy; skrytá reklama; obchodní sdělení; Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
Keywords in English Advertisement; Public Media; Income; Hidden Advertising; Commercial Messages; The Council for Radio and Television Broadcasting
Tags obchodní sdělení, reklama, skrytá reklama, veřejnoprávní média, výnosy
Changed by Changed by: Mgr. Damir Solak, učo 455942. Changed: 26/9/2023 21:24.
Abstract
Autor představí příspěvek zaměřený na právní úpravu regulace reklamy ve veřejnoprávních médiích a porovná ji s komerčními rozhlasovými a televizními programy. Příspěvek zanalyzuje výši výnosů z reklamy a vázanost užití těchto prostředků pro kulturu a výrobu pořadů se sportovní tematikou. Autor se dále bude věnovat skryté reklamě, zdůrazňování product placementu či neoddělené reklamě ve veřejnoprávním vysílání a s tím související postavení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání jako ústředního orgánu státní správy v oblasti rozhlasového a televizního vysílání.
Abstract (in English)
The author will present a paper focused on the legal regulation of advertis- ing in public media and compare it with commercial radio and television sta- tions. The paper analyses the amount of income from advertisement and the binding use of this income for cultural purposes and production of sports programs. The author will also focus on hidden advertising, emphasis of product placement or unseparated advertising in public broadcasting and the position of The Council for Radio and Television Broadcasting as a central body of state administration in the field of radio and television broadcasting.
PrintDisplayed: 20/7/2024 15:33