JINDRA, Miroslav. Závěrem k výzkumu identifikace dětí mladšího školního věku s literárním dílem a divadelním představením (In conclusion to the research on the identification of younger school age children with a literary work and a theatre performance). In XV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, Katedra českého jazyka a literatury, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Závěrem k výzkumu identifikace dětí mladšího školního věku s literárním dílem a divadelním představením
Name in Czech Závěrem k výzkumu identifikace dětí mladšího školního věku s literárním dílem a divadelním představením
Name (in English) In conclusion to the research on the identification of younger school age children with a literary work and a theatre performance
Authors JINDRA, Miroslav.
Edition XV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, Katedra českého jazyka a literatury, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60206 Specific literatures
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) literatura; divadlo; recepce; dětský divák; dětský čtenář; výzkum
Keywords in English literature; theatre; reception; children's audience; children's reader; research
Changed by Changed by: MgA. Miroslav Jindra, Ph.D., učo 476168. Changed: 29/9/2023 12:42.
Abstract
Percepce, recepce a reflexe uměleckého díla představuje velmi složitou strukturu, která je ovlivňována řadou vnějších i vnitřních faktorů. Výrazně se v tomto procesu odrážejí determinanty spojené s vývojovým stadiem jedince. Příspěvek reflektuje poznatky z výzkumu recepce dětských čtenářů a dětského divadelního publika. Vychází z disertačního projektu tematicky zaměřeného na identifikaci dítěte mladšího školního věku s literárním dílem a divadelním představením.
Abstract (in English)
The perception, reception and reflection of a work of art is a very complex structure that is influenced by a number of external and internal factors. Determinants associated with the developmental stage of the individual are significantly reflected in this process. The contribution reflects findings from research on the reception of children's readers and children's theater audiences. It is based on a dissertation project thematically focused on the identification of a child of younger school age with a literary work and a theatrical performance.
Links
MUNI/A/1331/2022, interní kód MUName: Jazyková a literární komunikace VI.
Investor: Masaryk University, Language and Literary Communication VI.
PrintDisplayed: 23/8/2024 05:55