MAREČKOVÁ, Pavla. DaF-Unterricht aktiv und attraktiv (German as Foreign Language Lessons Active and Attractive). In Didaktikkurs - Peggy Katelhön, Università degli Studi di Milano Dipartimento di Lingue, Letterature, Culture e Mediazioni Lingua e Linguistica tedesca - Deutsche Sprache und Sprachwissenschaft. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name DaF-Unterricht aktiv und attraktiv
Name in Czech Výuka němčiny jako cizího jazyka aktivně a atraktivně
Name (in English) German as Foreign Language Lessons Active and Attractive
Authors MAREČKOVÁ, Pavla.
Edition Didaktikkurs - Peggy Katelhön, Università degli Studi di Milano Dipartimento di Lingue, Letterature, Culture e Mediazioni Lingua e Linguistica tedesca - Deutsche Sprache und Sprachwissenschaft, 2023.
Other information
Type of outcome Requested lectures
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Keywords (in Czech) výuka němčiny, aktivizační metody, motivace, kreativita
Keywords in English German lessons, activating methods, motivation, creativity
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Changed: 30/9/2023 18:53.
Abstract
Es ist ein Wunsch jeder Lehrperson, den Unterricht so attraktiv zu gestalten, dass die Lernenden aktiv mitmachen. Es gibt mehrere Energizer, Energiebooster, Konzentrations- und Entspannungsübungen, die aber oft isoliert vom Lernstoff und nur zum Selbstzweck konzipiert werden. Im Vortrag werden methodische Zugange vorgestellt, mit denen die Lehrpersonen die traditionellen Aufgaben umwandeln und die Lernenden dadurch aktivieren und motivieren können.
Abstract (in Czech)
Je přáním každého vyučujícího naplánovat výuku tak, aby byla pro jeho žáky atraktivní a oni aktivně spolupracovali. Existuje řada aktivit jako energizer, energiebooster, koncentrační a relaxační cvičení, která jsou však mnohdy izolovaná od probíraného učiva a koncipovaná pouze pro jeden účel. V přednášce budou představeny přístupy, s nimiž vyučující dokáží změnit tradiční úlohy takovým způsobem, aby byly atraktivnější a pro žáky více aktivizující a motivující.
Abstract (in English)
It is a desire of every teacher to make the lessons so attractive that the learners actively participate. There are several energizers, energy boosters, concentration and relaxation exercises, but they are often designed in isolation and only as an end in themselves. In the lecture, methodical approaches will be presented with which teachers can transform the traditional tasks and thereby activate and motivate the learners.
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:32