Detailed Information on Publication Record
2023
Rozvoj vztahu ke knize jako prostředku hry a poznávání z hlediska vývojové psychologie dětí ve věku 0-6 let
LÍPOVÁ, MagdalénaBasic information
Original name
Rozvoj vztahu ke knize jako prostředku hry a poznávání z hlediska vývojové psychologie dětí ve věku 0-6 let
Name in Czech
Rozvoj vztahu ke knize jako prostředku hry a poznávání z hlediska vývojové psychologie dětí ve věku 0-6 let
Name (in English)
Developing a relationship with books as a means of play and cognition from the perspective of the developmental psychology of children aged 0-6 years children aged 0-6 years
Authors
Edition
Inspirační seminář Bookstart s knížkou do života, Krajská knihovna Františka Bartoše, Zlín, 2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
60206 Specific literatures
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
literatura pro děti; dětská kniha; vývojová psychologie; sociální interakce; předškolní věk
Keywords in English
children's literature; children's books; developmental psychology; social interaction; preschool age
Změněno: 1/12/2023 20:13, Mgr. Magdaléna Lípová
V originále
Vyžádaná přednáška se zaměřovala na práci s literaturou u jednotlivých vývojových období dětí ve věku 0-6 let a byla určena primárně pro odbornou skupinu knihovníků. Cílem bylo nabídnout účastníkům přehled o psychickém vývoji dětí v tomto věku, představit fáze kognitivního vývoje (J. Piaget) a vývojový rámec sociálních interakcí (E. Erikson) ve vztahu k literatuře pro děti ve věku do šesti let.
In English
The requested lecture focused on working with literature in the individual developmental periods of children aged 0-6 years and was intended primarily for a professional group of librarians. The aim was to provide participants with an overview of children's psychological development at this age, introducing the stages of cognitive development (J. Piaget) and the developmental framework of social interaction (E. Erikson) in relation to literature for children up to the age of six years.
Links
MUNI/A/1331/2022, interní kód MU |
|