p 2023

Rozvoj vztahu ke knize jako prostředku hry a poznávání z hlediska vývojové psychologie dětí ve věku 0-6 let

LÍPOVÁ, Magdaléna

Basic information

Original name

Rozvoj vztahu ke knize jako prostředku hry a poznávání z hlediska vývojové psychologie dětí ve věku 0-6 let

Name in Czech

Rozvoj vztahu ke knize jako prostředku hry a poznávání z hlediska vývojové psychologie dětí ve věku 0-6 let

Name (in English)

Developing a relationship with books as a means of play and cognition from the perspective of the developmental psychology of children aged 0-6 years children aged 0-6 years

Edition

Inspirační seminář Bookstart s knížkou do života, Krajská knihovna Františka Bartoše, Zlín, 2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

60206 Specific literatures

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

literatura pro děti; dětská kniha; vývojová psychologie; sociální interakce; předškolní věk

Keywords in English

children's literature; children's books; developmental psychology; social interaction; preschool age
Změněno: 1/12/2023 20:13, Mgr. Magdaléna Lípová

Abstract

V originále

Vyžádaná přednáška se zaměřovala na práci s literaturou u jednotlivých vývojových období dětí ve věku 0-6 let a byla určena primárně pro odbornou skupinu knihovníků. Cílem bylo nabídnout účastníkům přehled o psychickém vývoji dětí v tomto věku, představit fáze kognitivního vývoje (J. Piaget) a vývojový rámec sociálních interakcí (E. Erikson) ve vztahu k literatuře pro děti ve věku do šesti let.

In English

The requested lecture focused on working with literature in the individual developmental periods of children aged 0-6 years and was intended primarily for a professional group of librarians. The aim was to provide participants with an overview of children's psychological development at this age, introducing the stages of cognitive development (J. Piaget) and the developmental framework of social interaction (E. Erikson) in relation to literature for children up to the age of six years.

Links

MUNI/A/1331/2022, interní kód MU
Name: Jazyková a literární komunikace VI.
Investor: Masaryk University, Language and Literary Communication VI.