B 2023

Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration

NEPIVODOVÁ, Linda

Basic information

Original name

Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration

Authors

NEPIVODOVÁ, Linda (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 175 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky : teorie, empirie, praxe ; volume 12, 2023

Publisher

Masaryk University Press

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14410/23:00131793

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-280-0291-6

DOI

http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0292-2023

Keywords (in Czech)

computer-based testing; pencil and paper-based testing; student perceptions; comparison of results; attitudes

Keywords in English

computer-based testing; pencil and paper-based testing; student perceptions; comparison of results; attitudes

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/1/2024 13:30, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

ORIG CZ

V originále

The text compares first year university students’ compulsory English achievement tests written in two modes of administration, i.e. pencil and paper and computer-based tests (PPT and CBT). The central research question investigated is whether the usage of computer-based language testing is justified in such a context. It first maps the theoretical discourse and comments on selected fundamental aspects of language testing practices, significant for the comparison itself. A mixed methods design is employed, where quantitative test data is used to measure the equivalency of the two modes and qualitative self-report feedback form data explores the main advantages and disadvantages of these, as viewed by the students examined.

In Czech

Tématem publikace je porovnání testů pokroku znalosti angličtiny, které jsou zadávány univerzitním studentům ve dvou podobách, a to v tradiční písemné formě a formě počítačové. Analýza tří fází projektu Pilot, Study 1 a Study 2 tvoří ústřední část publikace. Hlavní otázka výzkumu spočívá v tom, zda je současná praxe používání počítačové formy testu v tomto kontextu opodstatněná. Ve výzkumu je aplikována konvergentní paralelní smíšená metoda, kde jsou kvantitativní údaje použity k poměření ekvivalence mezi dvěma způsoby zadávání testu, zatímco kvalitativní údaje reprezentované vlastní zpětnou vazbou jednotlivých studentů osvětlují výhody a nevýhody obou forem testu. Publikace přináší také mnoho tipů, jak kvalitně testy připravit, čemu je potřeba věnovat pozornost a čemu se naopak vyhnout.
Displayed: 9/11/2024 05:31