NEPIVODOVÁ, Linda. Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration. 1st ed. Brno: Masaryk University Press, 2023, 175 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky : teorie, empirie, praxe ; volume 12. ISBN 978-80-280-0291-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0292-2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration
Authors NEPIVODOVÁ, Linda (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 175 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky : teorie, empirie, praxe ; volume 12, 2023.
Publisher Masaryk University Press
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/23:00131793
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0291-6
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0292-2023
Keywords (in Czech) computer-based testing; pencil and paper-based testing; student perceptions; comparison of results; attitudes
Keywords in English computer-based testing; pencil and paper-based testing; student perceptions; comparison of results; attitudes
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 23/1/2024 13:30.
Abstract
The text compares first year university students’ compulsory English achievement tests written in two modes of administration, i.e. pencil and paper and computer-based tests (PPT and CBT). The central research question investigated is whether the usage of computer-based language testing is justified in such a context. It first maps the theoretical discourse and comments on selected fundamental aspects of language testing practices, significant for the comparison itself. A mixed methods design is employed, where quantitative test data is used to measure the equivalency of the two modes and qualitative self-report feedback form data explores the main advantages and disadvantages of these, as viewed by the students examined.
Abstract (in Czech)
Tématem publikace je porovnání testů pokroku znalosti angličtiny, které jsou zadávány univerzitním studentům ve dvou podobách, a to v tradiční písemné formě a formě počítačové. Analýza tří fází projektu Pilot, Study 1 a Study 2 tvoří ústřední část publikace. Hlavní otázka výzkumu spočívá v tom, zda je současná praxe používání počítačové formy testu v tomto kontextu opodstatněná. Ve výzkumu je aplikována konvergentní paralelní smíšená metoda, kde jsou kvantitativní údaje použity k poměření ekvivalence mezi dvěma způsoby zadávání testu, zatímco kvalitativní údaje reprezentované vlastní zpětnou vazbou jednotlivých studentů osvětlují výhody a nevýhody obou forem testu. Publikace přináší také mnoho tipů, jak kvalitně testy připravit, čemu je potřeba věnovat pozornost a čemu se naopak vyhnout.
PrintDisplayed: 26/7/2024 20:18