EGERLE, Jan a Lenka ĎULÍKOVÁ. Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga. In Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání: XXXI. výroční konference ČAPV, 2023. 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga |
Název česky | Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga |
Název anglicky | Models of Collaboration of Novice Teachers and Teaching Assistants |
Autoři | EGERLE, Jan a Lenka ĎULÍKOVÁ. |
Vydání | Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání: XXXI. výroční konference ČAPV, 2023, 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | interprofesní spolupráce, začínající učitel, asistent pedagoga |
Klíčová slova anglicky | interprofessional collaboration, novice teacher, teaching assistant |
Změnil | Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 2. 2. 2024 11:54. |
Anotace |
---|
Příspěvek navazuje na výzkumný projekt, který se zabývá (inter)profesní spoluprácí pomáhajících profesí na základních školách (Švec et al., v tisku). Předkládaný výzkum reflektuje způsoby (modely) spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga. Předběžné výsledky naznačují, že aktéři spolupracují v dílčích oblastech, ve kterých uplatňují specifické modely spolupráce. Na základě těchto modelů jsou pedagogové schopni nacházet snáze společná řešení problémů v pedagogické praxi. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek navazuje na výzkumný projekt, který se zabývá (inter)profesní spoluprácí pomáhajících profesí na základních školách (Švec et al., v tisku). Předkládaný výzkum reflektuje způsoby (modely) spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga. Předběžné výsledky naznačují, že aktéři spolupracují v dílčích oblastech, ve kterých uplatňují specifické modely spolupráce. Na základě těchto modelů jsou pedagogové schopni nacházet snáze společná řešení problémů v pedagogické praxi. |
Anotace anglicky |
---|
This paper presents a follow-up to a research project on (inter)professional collaboration of helping professions in Czech schools (Švec et al., in press). The present research reflects on the models of collaboration between novice teachers and teaching assistants. Preliminary results suggest that the participants collaborate in sub-areas in which they apply specific collaboration models. These models allow teachers to find joint solutions to problems in teaching more efficiently. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1462/2022, interní kód MU | Název: Podoby profesní spolupráce ve škole III - Podmínky spolupráce učitelů a pomáhajících profesí |
Investor: Masarykova univerzita, Podoby profesní spolupráce ve škole III - Podmínky spolupráce učitelů a pomáhajících profesí | |
MUNI/A/1470/2022, interní kód MU | Název: Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů |
Investor: Masarykova univerzita, Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů |