EGERLE, Jan and Lenka ĎULÍKOVÁ. Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga (Models of Collaboration of Novice Teachers and Teaching Assistants). In Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání: XXXI. výroční konference ČAPV, 2023. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga
Name in Czech Modely spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga
Name (in English) Models of Collaboration of Novice Teachers and Teaching Assistants
Authors EGERLE, Jan and Lenka ĎULÍKOVÁ.
Edition Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání: XXXI. výroční konference ČAPV, 2023, 2023.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) interprofesní spolupráce, začínající učitel, asistent pedagoga
Keywords in English interprofessional collaboration, novice teacher, teaching assistant
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 2/2/2024 11:54.
Abstract
Příspěvek navazuje na výzkumný projekt, který se zabývá (inter)profesní spoluprácí pomáhajících profesí na základních školách (Švec et al., v tisku). Předkládaný výzkum reflektuje způsoby (modely) spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga. Předběžné výsledky naznačují, že aktéři spolupracují v dílčích oblastech, ve kterých uplatňují specifické modely spolupráce. Na základě těchto modelů jsou pedagogové schopni nacházet snáze společná řešení problémů v pedagogické praxi.
Abstract (in Czech)
Příspěvek navazuje na výzkumný projekt, který se zabývá (inter)profesní spoluprácí pomáhajících profesí na základních školách (Švec et al., v tisku). Předkládaný výzkum reflektuje způsoby (modely) spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga. Předběžné výsledky naznačují, že aktéři spolupracují v dílčích oblastech, ve kterých uplatňují specifické modely spolupráce. Na základě těchto modelů jsou pedagogové schopni nacházet snáze společná řešení problémů v pedagogické praxi.
Abstract (in English)
This paper presents a follow-up to a research project on (inter)professional collaboration of helping professions in Czech schools (Švec et al., in press). The present research reflects on the models of collaboration between novice teachers and teaching assistants. Preliminary results suggest that the participants collaborate in sub-areas in which they apply specific collaboration models. These models allow teachers to find joint solutions to problems in teaching more efficiently.
Links
MUNI/A/1462/2022, interní kód MUName: Podoby profesní spolupráce ve škole III - Podmínky spolupráce učitelů a pomáhajících profesí
Investor: Masaryk University, Cooperation between professionals in schools III - The conditions of collaboration between teachers and helping professions
MUNI/A/1470/2022, interní kód MUName: Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů
Investor: Masaryk University, Analysis of the diversity of socio-cultural environments from the perspective of educational phenomena
PrintDisplayed: 27/8/2024 19:34