NEPIVODOVÁ, Linda. Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. Cizí jazyky a jejich didaktiky : teorie, empirie, praxe ; volume 12. ISBN 978-80-280-0291-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Computer or Paper? A Comparison of Two Modes of Test Administration
Autoři NEPIVODOVÁ, Linda.
Vydání 1. vyd. Brno, Cizí jazyky a jejich didaktiky : teorie, empirie, praxe ; volume 12, 2023.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-280-0291-6
Klíčová slova česky computer-based testing; pencil and paper-based testing; student perceptions; comparison of results; attitudes
Klíčová slova anglicky computer-based testing; pencil and paper-based testing; student perceptions; comparison of results; attitudes
Štítky Munipress
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 3. 11. 2023 13:46.
Anotace
The text compares first year university students’ compulsory English achievement tests written in two modes of administration, i.e. pencil and paper and computer-based tests (PPT and CBT). The central research question investigated is whether the usage of computer-based language testing is justified in such a context. It first maps the theoretical discourse and comments on selected fundamental aspects of language testing practices, significant for the comparison itself. A mixed methods design is employed, where quantitative test data is used to measure the equivalency of the two modes and qualitative self-report feedback form data explores the main advantages and disadvantages of these, as viewed by the students examined.
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 05:34