Detailed Information on Publication Record
2023
School-to-work transition in Czechia : integration of a majority, marginalization of some
HORA, Ondřej, Markéta HORÁKOVÁ and Tomáš SIROVÁTKABasic information
Original name
School-to-work transition in Czechia : integration of a majority, marginalization of some
Authors
HORA, Ondřej (203 Czech Republic, belonging to the institution), Markéta HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tomáš SIROVÁTKA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Cheltenham, School-to-Work Transition in Comparative Perspective, p. 174-199, 26 pp. 2023
Publisher
Edward Elgar Publishing
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50602 Public administration
Country of publisher
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/23:00132194
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-1-80037-010-4
Keywords in English
young people; school to work transitions; labour market policies; Czechia
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 19/8/2024 15:45, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
This chapter discusses the recent developments of the transition of young people to the labour market in Czechia and the role of government policies. As in the other national chapters, we address the situation of people aged 15–29 years, and we try to cover mainly the newest development (using literature and data sources from recent years, with a focus on the 2018–2020 period).
In Czech
Tato kapitola pojednává o nedávné dynamice v přechodu mladých lidí na trh práce v České republice a roli vládních politik. Jak uvádíme v ostatních národních kapitolách, zabýváme se situací lidí ve věku 15-29 let, a snažíme se postihnout především nejnovější vývoj (s využitím literatury a datových zdrojů z posledních let, se zaměřením na období 2018-2020).