C 2023

School-to-work transition in Czechia : integration of a majority, marginalization of some

HORA, Ondřej, Markéta HORÁKOVÁ and Tomáš SIROVÁTKA

Basic information

Original name

School-to-work transition in Czechia : integration of a majority, marginalization of some

Authors

HORA, Ondřej (203 Czech Republic, belonging to the institution), Markéta HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tomáš SIROVÁTKA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Cheltenham, School-to-Work Transition in Comparative Perspective, p. 174-199, 26 pp. 2023

Publisher

Edward Elgar Publishing

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50602 Public administration

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/00216224:14230/23:00132194

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-1-80037-010-4

Keywords in English

young people; school to work transitions; labour market policies; Czechia

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/8/2024 15:45, Mgr. Blanka Farkašová

Abstract

V originále

This chapter discusses the recent developments of the transition of young people to the labour market in Czechia and the role of government policies. As in the other national chapters, we address the situation of people aged 15–29 years, and we try to cover mainly the newest development (using literature and data sources from recent years, with a focus on the 2018–2020 period).

In Czech

Tato kapitola pojednává o nedávné dynamice v přechodu mladých lidí na trh práce v České republice a roli vládních politik. Jak uvádíme v ostatních národních kapitolách, zabýváme se situací lidí ve věku 15-29 let, a snažíme se postihnout především nejnovější vývoj (s využitím literatury a datových zdrojů z posledních let, se zaměřením na období 2018-2020).

Files attached