Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{2337577, author = {Straková, Jana and Simonová, Jaroslava and Obrovská, Jana and Lojdová, Kateřina and Majcík, Martin and Fico, Martin}, booktitle = {Zdravotní a systémová rizika v centru zájmu: Výroční konference SYRI 2023}, keywords = {post-covid support; education; socially disadvantaged schools; support measures; multiple case study}, language = {cze}, title = {Jak si školy vybírají podpůrná opatření pro sociálně znevýhodněné žáky – první výsledky evaluace post-covidové podpory}, url = {https://www.syri.cz/pozvanky/vyrocni-konference-syri-se-zameri-na-systemova-rizika}, year = {2023} }
TY - CONF ID - 2337577 AU - Straková, Jana - Simonová, Jaroslava - Obrovská, Jana - Lojdová, Kateřina - Majcík, Martin - Fico, Martin PY - 2023 TI - Jak si školy vybírají podpůrná opatření pro sociálně znevýhodněné žáky – první výsledky evaluace post-covidové podpory KW - post-covid support KW - education KW - socially disadvantaged schools KW - support measures KW - multiple case study UR - https://www.syri.cz/pozvanky/vyrocni-konference-syri-se-zameri-na-systemova-rizika N2 - Ve školním roce 2022/23 zahájilo MŠMT v rámci Reformy 3.2.2 Národního plánu obnovy projekt "Podpora rovných příležitostí“, který je zaměřený na podporu škol s vyšším poměrem žáků se sociálním znevýhodněním. V rámci projektu byl jednotlivým školám přidělený fixní rozpočet, v rámci kterého si mohly vybrat ze tří skupin opatření – personální podpora, aktivity pro žáky a jejich rodiče a další rozvoj a podpora pedagogů. Příspěvek ukáže, jak si školy z nabízené palety opatření vybíraly – kdy výběr probíhal, kdo byl do výběru zapojen a kdo naopak vyloučen, která opatření byla vybírána a jaké důvody vedly k jejich výběru, jak byli vybíráni žáci, na které jsou opatření zaměřena. Na zodpovězení těchto otázek byla využita analýza dokumentů (konkrétně analýz potřeb vypracovaných zapojenými školami) a rozhovorů s aktéry (ne)zapojenými do rozhodování. Výsledky analýz přispějí k identifikaci rizikových faktorů autonomního výběru opatření školami a umožní lépe zacílit výběr podpůrných opatření do budoucna. ER -
STRAKOVÁ, Jana, Jaroslava SIMONOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Kateřina LOJDOVÁ, Martin MAJCÍK and Martin FICO. Jak si školy vybírají podpůrná opatření pro sociálně znevýhodněné žáky – první výsledky evaluace post-covidové podpory (How do schools select supportive measures for socially disadvantaged students – initial results of the evaluation of post-COVID support). In \textit{Zdravotní a systémová rizika v centru zájmu: Výroční konference SYRI 2023}. 2023.
|