STŘÍTESKÁ, Monika, Tomáš ČECH and Pavla VYHNÁLKOVÁ. The differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists. Online. Sevilla: ICERI Proceedings, 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists
Name in Czech Rozdíly v poskytování prevence rizikového chování na základních školách před a po pandemii covid-19 z pohledu školních metodiků prevence
Authors STŘÍTESKÁ, Monika, Tomáš ČECH and Pavla VYHNÁLKOVÁ.
Edition Sevilla, 2023.
Publisher ICERI Proceedings
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) školní metodik prevence; prevence rizikového chování; dopady covidu-19; školní poradenství
Keywords in English school prevention methodologist; risk behavior prevention; impact of covid-19; school counselling
Changed by Changed by: PhDr. Lukáš Pecha, Ph.D., učo 116220. Changed: 5/2/2024 16:04.
Abstract
Recent years have been specific for the Czech school system in many ways and have brought new challenges not only in the field of prevention. One of them is distance education. Therefore, our project dealed with differences in the provision of risk behavior prevention in lower secondary schools before and after the covid-19 pandemic from the perspective of school prevention methodologists. Another aim of the project was to find out which prevention challenges are now emerging in the system. The research was mixed, the data were collected through a representative questionnaire survey and semi-structured interviews and supplement previous research reflecting on the topic during the covid-19 pandemic.
Abstract (in Czech)
Poslední roky byly pro české školství v mnoha ohledech specifické a přinesly nové výzvy nejen v oblasti prevence. Jednou z nich je distanční vzdělávání. Proto jsme se v našem projektu zabývali rozdíly v poskytování prevence rizikového chování na základních školách před a po pandemii covid-19 z pohledu školních metodiků prevence. Dalším cílem projektu bylo zjistit, jaké problémy v oblasti prevence se nyní v systému objevují. Výzkum byl smíšený, data byla získána prostřednictvím reprezentativního dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů a doplňují předchozí výzkumy reflektující toto téma v období pandemie covid-19.
PrintDisplayed: 19/7/2024 13:44