ZIMOVÁ, Denisa. Vzdělávací aplikace ve výuce dějepisu: odezva studentů na webovou aplikaci HistoryLab (Educational Applications in History Teaching: Students’ Response to the HistoryLab Web Application). In XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávací aplikace ve výuce dějepisu: odezva studentů na webovou aplikaci HistoryLab
Name in Czech Vzdělávací aplikace ve výuce dějepisu: odezva studentů na webovou aplikaci HistoryLab
Name (in English) Educational Applications in History Teaching: Students’ Response to the HistoryLab Web Application
Authors ZIMOVÁ, Denisa.
Edition XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-280-0359-3
Keywords (in Czech) HistoryLab, výuka dějepisu, digitální technologie, badatelsky orientovaná výuka, digitální vzdělávání
Keywords in English HistoryLab, History Teaching, Digital Technologies, Inquiry Based Education, Digital Education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Changed: 11/2/2024 19:42.
Abstract
Cílem výzkumu bylo zjistit prostřednictvím digitálního vzdělávacího softwaru, konkrétně s pomocí HistoryLabu, jakým způsobem hodnotí studenti šesti tříd na vyšším stupni gymnázií jeho využití ve vyučovacích hodinách oproti standardně vedené výuce a jaké spatřují výhody či nevýhody v takto pojaté výuce s pomocí vzdělávací aplikace a s technologiemi. Zároveň si mohli studenti vyzkoušet netradiční hodinu dějepisu propojenou s badatelsky orientovanou výukou.
Abstract (in English)
The aim of the research was to find out, through the use of digital educational software, specifically HistoryLab, how students in sixth grade at the upper secondary level evaluate its use in the classroom compared to standard teaching, and what they see as the advantages or disadvantages of such teaching with the help of educational applications and technology. At the same time, students could try out a non-traditional history lesson connected with inquiry based education teaching.
PrintDisplayed: 15/10/2024 07:37