VOREL, David, Petr SLÁDEK and Jan VÁLEK. Komparace efektivity distanční a prezenční výuky v silových složkách v Celní správě ČR (Comparison of the Effectiveness of Distance and Face-to-Face Instruction in Force Units in the Customs Administration of the Czech Republic). In 16. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparace efektivity distanční a prezenční výuky v silových složkách v Celní správě ČR
Name in Czech Komparace efektivity distanční a prezenční výuky v silových složkách v Celní správě ČR
Name (in English) Comparison of the Effectiveness of Distance and Face-to-Face Instruction in Force Units in the Customs Administration of the Czech Republic
Authors VOREL, David, Petr SLÁDEK and Jan VÁLEK.
Edition 16. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou, 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) efektivita; distanční výuka; prezenční výuky; Celní správa ČR
Keywords in English efficiency; distance learning; face-to-face teaching; Customs Administration of the Czech Republic
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 20/11/2023 12:31.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na měření efektivity odborného vzdělávání u příslušník celní správy. Proces odborného vzdělávání v organizaci je realizován prezenční, ale i distanční formou, přičemž doposud nebyl reálně hodnocen přinos obou forem výuky. Skutečně získané znalosti účastníků odborných kurzů se následně promítají do služebních výsledků. Nedostatečné odborné znalosti mohou mít negativní dopad na efektivitu celé organizace, proto je nutné zhodnotit přínos vzdělávacího procesu a případně vhodně nastavit vzdělávací systém. Hlavním cílem příspěvku je porovnat efektivitu vzdělávací procesu v podmínkách distanční a prezenční výuky.
Abstract (in English)
The paper focuses on the measurement of the effectiveness of training for customs officers. The process of vocational training in the organization is implemented in a full-time, but also in a distance form, and the contribution of both forms of training has not yet been realistically evaluated. Actual knowledge acquired The knowledge acquired by participants in vocational training courses is subsequently reflected in their performance. Insufficient expertise can have a negative impact on the effectiveness of the whole organisation, so it is necessary to assess the benefits of the training process and adjust the training system as appropriate. The main aim of the paper is to compare the effectiveness of the educational process in the conditions of distance and full-time teaching process.
Links
MUNI/A/1291/2022, interní kód MUName: Vzdělávání na základních a středních školách zaměřené na rozvoj přírodovědných, technických, digitálních, informatických a odborných kompetencí
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:02