J 2023

Výuka Braillského notopisu via online

LEVÍČEK, Dominik a Martin VRUBEL

Základní údaje

Originální název

Výuka Braillského notopisu via online

Název anglicky

Teaching Braille Music Notation via Online Methods

Autoři

LEVÍČEK, Dominik (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin VRUBEL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

ŠTÚDIE ZO ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKY, Prešov, Prešovská univerzita v Prešově, 2023, 2585-7363

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

odkaz na článek v e-verzi

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00132327

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

braillský kód; braillský notopis; nevidomost; online; výuka; zrakové postižení

Klíčová slova anglicky

blindness; Braille code; Braille music notation; online; teaching; visual impairment

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 1. 2024 13:30, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

ORIG EN

V originále

Jednopřípadová evaluační studie se zaměřuje na srovnání výuky Braillského notopisu s využitím intervenčního prostředku v podobě webového rozhraní www.braille-music.org s výukou vedenou běžným způsobem při využití učebnice Notopis nevidomých. Práce reaguje na období pandemie a s ním související trend digitalizace, přičemž přichází se zjištěními, že nově vytvořená interaktivní platforma Braille-Music je pomůckou kompatibilní s asistivními technologiemi pro osoby se zrakovým postižením a efektivní alternativa, případně doplněk k tradičním výukovým postupům pro využití ve výuce bodové notace.

Anglicky

A single-case evaluation study compares the teaching of Braille music notation using an intervention tool in the form of the web interface www.braille-music.org with traditional teaching using the textbook „Notopis nevidomých“. The study responds to the pandemic and the related trend of digitalisation and shows that the newly created interactive platform Braille-Music is compatible with assistive technologies for people with visual impairments and is an effective alternative or supplement to traditional teaching methods for teaching Braille notation.

Návaznosti

MUNI/B/1294/2022, interní kód MU
Název: Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj znalostí a dovedností studujících v doktorských programech v oblasti sociálně vědní metodologie a prezentačních dovedností – zaměřeno na studující reflektující téma jinakosti ve vzdělávání
Zobrazeno: 2. 11. 2024 02:34