DOHNALOVÁ, Zdeňka and Mirka NEČASOVÁ. Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků (Reflection and self-reflection in qualification education in social work as a way to harmonious personality of workers). Online. Caritas et Veritas. Faculty of Theology, University of South Bohemia, 2024.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků
Name in Czech Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků
Name (in English) Reflection and self-reflection in qualification education in social work as a way to harmonious personality of workers
Authors DOHNALOVÁ, Zdeňka and Mirka NEČASOVÁ.
Edition Caritas et Veritas, Faculty of Theology, University of South Bohemia, 2024.
Other information
Type of outcome Article in a journal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D., učo 44672. Changed: 28/11/2023 18:25.
Abstract
Sociální práce je profese kladoucí vysoké požadavky na osobnost pracovníků. K osobnímu, potažmo profesnímu růstu přispívá reflexe, zpětná vazba a sebereflexe. Cílem textu je hledání odpovědi na otázku po způsobu, jakým schopnost reflexe a sebereflexe u studujících sociální práce podporovat a prohlubovat. Jako vhodný koncept podpory reflexe je navržen model jádrové reflexe a ALACT model. Na příkladu tematické analýzy dvou deníků z období karantény spojené s online výukou studentek vybrané vyšší odborné školy autoři ukazují, jak je možné zkušenosti s krizovou situací pandemie využít k práci na profesním a osobním růstu studentů a studentek sociální práce. V analýze přitom upozorňují na jednotlivé vrstvy obou výše zmíněných modelů.
PrintDisplayed: 27/8/2024 02:03