J 2024

Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků

DOHNALOVÁ, Zdeňka and Mirka NEČASOVÁ

Basic information

Original name

Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků

Name in Czech

Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků

Name (in English)

Reflection and self-reflection in qualification education in social work as a way to harmonious personality of workers

Authors

DOHNALOVÁ, Zdeňka and Mirka NEČASOVÁ

Edition

Caritas et Veritas, Faculty of Theology, University of South Bohemia, 2024

Other information

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Tags

Reviewed
Změněno: 28/11/2023 18:25, Mgr. et Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Sociální práce je profese kladoucí vysoké požadavky na osobnost pracovníků. K osobnímu, potažmo profesnímu růstu přispívá reflexe, zpětná vazba a sebereflexe. Cílem textu je hledání odpovědi na otázku po způsobu, jakým schopnost reflexe a sebereflexe u studujících sociální práce podporovat a prohlubovat. Jako vhodný koncept podpory reflexe je navržen model jádrové reflexe a ALACT model. Na příkladu tematické analýzy dvou deníků z období karantény spojené s online výukou studentek vybrané vyšší odborné školy autoři ukazují, jak je možné zkušenosti s krizovou situací pandemie využít k práci na profesním a osobním růstu studentů a studentek sociální práce. V analýze přitom upozorňují na jednotlivé vrstvy obou výše zmíněných modelů.