c
2020
Možnosti didaktického využití digitálních technologií v pedagogické praxi
VÁLEK, Jan
Basic information
Original name
Možnosti didaktického využití digitálních technologií v pedagogické praxi
Name in Czech
Možnosti didaktického využití digitálních technologií v pedagogické praxi
Name (in English)
Possibilities of didactic use of digital technologies in pedagogical practice
Edition
1. vyd. Zlín, Fakultní učitel jako facilitátor kvalitní přípravy budoucích učitelů mateřských škol a 1. stupně ZŠ (CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0015923), 24 pp. 2020
Publisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Other information
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Faculty of Education
V originále
Hlavními tématy semináře bude Vymezení pojmu digitální technologie ve vztahu k peda-gogické činnosti, Možnosti a limity využívání digitálních technologií v práci s dětmi a žáky a Vybrané digitální prostředky a možnosti jejich didaktického využití v podmínkách MŠ a ZŠ. Účastníci semináře budou tedy rozvíjet své pedagogické kompetence na poli digi-tální technologií, tj. dokáží je definovat, jejich výhody a nevýhody pro žáky MŠ a ZŠ. Seminář bude veden kombinovanou formou, tedy bude kombinovat částečně teoretic-ký výklad, brainstorming, práce ve skupinách a samostatnou práci účastníků s digitálními technologiemi využitelnými v praxi.
In English
The main topics of the seminar will be Definition of the concept of digital technology in relation to pedagogy, Possibilities and limits of the use of digital technologies in work with children and pupils and Selected digital resources and possibilities of their didactic use in the conditions of kindergartens and primary schools. The participants of the seminar will develop their pedagogical competences in the field of digital technologies, i.e. they will be able to define them, their advantages and disadvantages for the pupils of kindergartens and primary schools. The seminar will be conducted in a combined form, i.e. it will combine partly theoretical interpretation, brainstorming, group work and independent work of participants with digital technologies applicable in practice.
Displayed: 19/11/2024 18:29