ŘÁNKOVÁ, Terezie. Muzeum škole – škola muzeu: Participace místních studentů na edukačních programech (Museum to school - school to museum: Participation of local students in educational programs). In Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci VII. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Muzeum škole – škola muzeu: Participace místních studentů na edukačních programech
Name (in English) Museum to school - school to museum: Participation of local students in educational programs
Authors ŘÁNKOVÁ, Terezie.
Edition Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci VII. 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50404 Antropology, ethnology
Country of publisher Denmark
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) interpretace kulturního dědictví; muzejní edukace; muzejní pedagogika; muzeum; regionální muzeum; místní komunita; regionální kultura; regionální identita
Keywords in English interpretation of cultural heritage; museum education; museum pedagogy; museum; regional museum; local community; regional culture; regional identity
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Eva Chovancová, učo 112294. Changed: 6/2/2024 10:35.
Abstract
Jak lze navázat spolupráci s místními školami? Při jakých příležitostech se lze začít společně podílet na programu muzea? Příspěvek představí příklad z praxe Městského muzea v Kloboukách u Brna, kde už druhým rokem pravidelně spolupracují s třídou místního víceletého gymnázia. Kromě představení konkrétních ukázek a inspirace ze zdařilé spolupráce se příspěvek bude snažit poukázat na možnosti vzájemného obohacení mezi oběma institucemi. Co přináší muzeum škole a co přináší škola muzeu? Mohou být tyto aktivity hodnotným přínosem i pro celou místní komunitu?
Abstract (in English)
How can we establish cooperation with local schools? On what occasions can we start to participate together in the museum program? The paper will present an example from the work of the Městské Muzeum in Klobouky u Brna, where they have been regularly cooperating with a class of the local high school for the second year. In addition to presenting concrete examples and inspiration from successful cooperation, the paper will highlight the possibilities of mutual enrichment between the two institutions. What does the museum bring to the school, and what does the school contribute to the museum? Can these activities be of value to the local community as a whole?
PrintDisplayed: 22/7/2024 12:25