STEHLÍK, Petr. El subjuntivo español desde la perspectiva de ELE (Spanish subjunctive from the point of view of teaching Spanish as a foreign language). In Pasado, presente y futuro del hispanismo en el mundo: Avances y retos. Filologická fakulta Univerzity v Bělehradě, Srbsko. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name El subjuntivo español desde la perspectiva de ELE
Name in Czech Španělský subjunktiv z hlediska výuky španělštiny jako cizího jazyka
Name (in English) Spanish subjunctive from the point of view of teaching Spanish as a foreign language
Authors STEHLÍK, Petr.
Edition Pasado, presente y futuro del hispanismo en el mundo: Avances y retos. Filologická fakulta Univerzity v Bělehradě, Srbsko. 2022.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Keywords (in Czech) Španělština;subjunktiv;funkce;teoretické a didaktické problémy
Keywords in English Spanish;subjunctive;functions;theoretical and didactic problems
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Changed: 3/1/2024 10:49.
Abstract
Esta presentación se ocupa de la relevancia didáctica de diferentes acercamientos teóricos al subjuntivo español que intentan explicar la lógica de la selección modal (Matte Bon, Ruiz Campillo, Vesterinen).
Abstract (in Czech)
Tato prezentace se zabývá didaktickou relevancí různých teoretických přístupů k problematice španělského subjunktivu (Matte Bon, Ruiz Campillo, Vesterinen), jež si kladou za cíl objasnit vnitřní logiku volby slovesného způsobu ve španělštině.
Abstract (in English)
The presentation deals with the didactic relevance of different theoretical approaches to the Spanish subjunctive that intend to explain the logic of verbal mood selection (Matte Bon, Ruiz Campillo, Vesterinen).
PrintDisplayed: 5/10/2024 16:50