k
2023
Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy
KŘÍŽ, Šimon
Basic information
Original name
Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy
Name in Czech
Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy
Name (in English)
Mobile phones and animation in Art Education
Edition
Doktorandská konference studentů pedagogické fakulty MU, 2023
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
mobilní telefony, animace, výtvarná výchova, klasické techniky, digitální technologie
Keywords in English
mobile phones, animation, art education, classical techniques, digital technologies
V originále
Příspěvek se zabývá využitím mobilních telefonů ve výuce výtvarné výchovy. Mobilní telefony jsou spolehlivým prostředkem, jak jednoduše a efektivně implementovat digitální technologie do výuky. Dobrým příkladem výrazného zvýšení digitální gramotnosti pomocí klasických výtvarných technik je využití mobilního telefonu v animaci, která klade důraz na originalitu výtvarného a autorského zpracování a dává tvůrcům bohaté možnosti kombinací mezi technikami a experimentů napříč plošnou, prostorovou a digitální tvorbou. Uvedená kombinace je výhodná nejen pro tvůrce, ale i pro pedagogy, kterým využití mobilních telefonů přináší oproti notebookům a stolním počítačům výhodu v jejich spolehlivosti a rychlosti. Příkladem mohou být workshopy z léta 2022, který byl zaměřen na prostorovou tvorbu a animaci určenou studentům a druhý na koláž s animací určený učitelům výtvarné výchovy.
In English
The paper deals with the use of mobile phones in the teaching of art education. Mobile phones are a reliable means of simply and effectively implementing digital technologies in teaching. A good example of a significant increase in digital literacy with the help of classical art techniques is the use of a mobile phone in animation, which emphasizes the originality of artistic and authorial processing, giving creators a rich range of possibilities for combinations between techniques and experiments across surface, spatial and digital creation. The mentioned combination is beneficial not only for creators but also for educators, for whom the use of mobile phones brings an advantage compared to laptops and desktop computers, with its reliability and speed. Examples include workshops from summer 2022, which focused on spatial creation and animation aimed at students and the other on collage with animation aimed at art teachers.
Links
MUNI/A/1454/2021, interní kód MU | Name: Výtvarná pedagogika v měnícím se světě | Investor: Masaryk University |
|
Displayed: 9/11/2024 20:08