JANČAŘÍKOVÁ, Renata. Attitude Markers in L2 Learners' Academic Writing: A Case Study of Master's Theses by Czech Students Compared to L1 Students' Writings. Brno Studies in English. Masaryk University, 2023, roč. 49, č. 1, s. 5-31. ISSN 0524-6881. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/BSE2023-1-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Attitude Markers in L2 Learners' Academic Writing: A Case Study of Master's Theses by Czech Students Compared to L1 Students' Writings
Autoři JANČAŘÍKOVÁ, Renata (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno Studies in English, Masaryk University, 2023, 0524-6881.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00134356
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/BSE2023-1-1
Klíčová slova anglicky metadiscourse; writer-reader interaction; interactional metadiscourse; attitude markers; academic writing; master's theses
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D., učo 41262. Změněno: 15. 2. 2024 08:59.
Anotace
This article studies the frequency and range of one category of metadiscourse markers, i.e. attitude markers realized by attitudinal nouns, adjectives, verbs and adverbs in two learner corpora, i.e. a corpus of L2 Master's theses written by Czech university students and a corpus of L1 (native speaker) university students' academic texts taken from the BAWE corpus. The survey shows that the research-oriented attitude markers prevail over the topic-oriented ones in both corpora, the most frequent realization being attitudinal adjectives, followed by nouns, adverbs and verbs. The results also reveal that Czech students tend to use attitudinal adverbs in the initial position more frequently than the L1 students.
Návaznosti
GA21-12150S, projekt VaVNázev: Mezikulturní variace v interakci mezi autorem a čtenářem v anglickém akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny
Investor: Grantová agentura ČR, Interkulturní variace v interakci mezi autorem a čtenářem v anglickém akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 22:12