ATCHESON, Hana. The challenge of good timing: how to schedule assignments to motivate, not to demotivate for writing in task-based and process-oriented syllabi (Title: The challenge of good timing: how to schedule assignments to motivate, not to demotivate for writing in task-based and process-oriented syllabi). In 2023 BALEAP/NFEAP: 16th Annual Norwegian Forum for English for Academic Purposes, summer conference, Oslo Metropolitan University. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The challenge of good timing: how to schedule assignments to motivate, not to demotivate for writing in task-based and process-oriented syllabi
Name in Czech Výzva správného načasování: jak rozvrhnout písemné úkoly a motivovat, nikoliv demotivovat, ke psaní v sylabu založeném na úkolech a sylabu orientovaném na proces
Authors ATCHESON, Hana.
Edition 2023 BALEAP/NFEAP: 16th Annual Norwegian Forum for English for Academic Purposes, summer conference, Oslo Metropolitan University, 2023.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Norway
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW book of abstracts
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) načasování; akademické psaní; sylabus založený na úkolech; sylabus orientovaný na proces
Keywords in English good timing; academic writing; task-based sylabus; process-oriented sylabus
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 14/2/2024 12:25.
Abstract
This paper discusses a complementary nature of task-based syllabus and process-oriented syllabus with a special focus on development of communicative competence in academic writing with students enrolled in Ph.D. study programmes in creative arts disciplines. From the first formulation of the problem, collecting information, preparing an outline, drafting and revising, to peer and teacher constructive feedback, students are guided through a process that should have a pragmatic goal. This goal goes beyond establishing the sentence patterns (Hyland, 2006, p. 130). To experience active learning, students need a meaningful motivation while the timing can be one of the key elements. The paper is supplemented with a survey that collected data via students´ reflective writing which focused on their understanding of short term and long term learning goals in academic writing in EAP classes at a graduate level. The use of reflective writing tasks can contribute to the students’ understanding of the learning process.
Abstract (in Czech)
Tento článek pojednává o komplementární povaze sylabu orientovaného na úkoly a sylabu orientovaného na proces, se zvláštním zaměřením na rozvoj komunikační kompetence v akademickém psaní u studentů zapsaných v doktorských studijních programech v uměleckých disciplínách. Od první formulace problému, sběru informací, přípravy osnovy, vypracování a revize, až po konstruktivní zpětnou vazbu od kolegů a učitelů, jsou studenti vedeni procesem, který by měl mít pragmatický cíl. Tento cíl přesahuje pouhé stanovení větných vzorců (Hyland, 2006, s. 130). Aby studenti zažili aktivní učení, potřebují smysluplnou motivaci, přičemž načasování může být jedním z klíčových prvků. Příspěvek je doplněn průzkumem, který shromažďoval data prostřednictvím reflektivního psaní studentů. Byl zaměřený na jejich porozumění krátkodobým a dlouhodobým cílům učení v akademickém psaní v hodinách EAP na postgraduální úrovni. Používání reflektivních písemných úkolů může přispět k tomu, aby studenti pochopili proces učení.
Links
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masaryk University, Research in foreign language didactics
PrintDisplayed: 31/8/2024 19:16