Detailed Information on Publication Record
2023
Contrasts and confluences in the reception of Japanese digital games in different markets
MIKEŠ, MarekBasic information
Original name
Contrasts and confluences in the reception of Japanese digital games in different markets
Name in Czech
Kontrasty a souběhy ve vnímání japonských digitálních her na rozdílných trzích
Authors
Edition
Iaponica Brunensia 2023, 2023
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
digitální hry; Japonsko; herní žurnalistika; kánon
Keywords in English
digital games; Japan; game journalism; canon
Tags
International impact
Změněno: 8/1/2024 13:10, Mgr. Marek Mikeš, Ph.D.
V originále
This paper identifies what part Japanese games play in “gaming canons” of different countries based on various rankings and best game lists made by game journalists throughout the last three decades (1990s to 2020s) and examines to what extent the position of Japanese games changed through time with the hypothesis being, that the canons would be contrasting in the 1990s and converging over time under the influence of globalizing forces.
In Czech
Tento článek zjišťuje, jakou část japonských her hraje v "herních kánonech" různých zemí, a to na základě různých žebříčků a seznamů nejlepších her sestavených herními novináři v posledních třech desetiletích (90. léta 20. století až do roku 2020) a zkoumá do jaké míry se změnilo postavení japonských her v průběhu času, přičemž hypotéza je, že kánony by v 90. letech 20. století velmi rozdílné a v průběhu času se budou sbližovat v rámci vlivem globalizačních sil.