MIKEŠ, Marek and Zdeněk ZÁHORA. Are Japanese Games Really Special?: A comparison of representation of Japanese and Western games in Czech gaming press. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Are Japanese Games Really Special?: A comparison of representation of Japanese and Western games in Czech gaming press
Name in Czech Jsou japonské hry skutečně výjimečné?: Srovnání zastoupení japonských a západních her v českém herním tisku
Authors MIKEŠ, Marek and Zdeněk ZÁHORA.
Edition 2023.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW stránka konference obsahující údaje o konferenci a odkaz na program odkaz na book of abstracts
Keywords (in Czech) digitální hry; Japonsko; herní žurnalistika; obsahová analýza
Keywords in English digital games; Japan; game journalism; content analysis
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marek Mikeš, Ph.D., učo 232529. Changed: 8/1/2024 13:26.
Abstract
In our paper, we continue our work with the texts of selected Czech game magazines using discourse and content analysis, but in order to position Japanese games in the context of global game production, we collect data about mentions of games from other major (mostly Western) game producing countries and identify currents in their presentation in game press. Comparing the data to the data on Japanese games lets us verify if or to what extent Japanese games stand out. We cover a 25-year span from 1995 to 2020 to be able to identify patterns and changes through time in the images of selected countries’ games and to examine the position of Japanese games in a relatively recent discourse.
Abstract (in Czech)
V našem příspěvku pokračujeme v práci s texty vybraných českých herních časopisů pomocí diskurzivní a obsahové analýzy, ale abychom japonské hry zasadili do kontextu globální herní produkce, shromažďujeme data o zmínkách o hrách z dalších významných (většinou západních) zemí produkujících hry a identifikujeme proudy v jejich prezentaci v herním tisku. Srovnání těchto údajů s údaji o japonských hrách nám umožňuje ověřit, zda nebo do jaké míry japonské hry vyčnívají. Pokrýváme 25leté období od roku 1995 do roku 2020, abychom byli schopni identifikovat vzorce a změny v průběhu času v obrazech vybraných zemí a prozkoumat postavení japonských her v relativně aktuálním diskurzu.
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:24